recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gammelt panasonic tv - hjælp behøves
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGammelt panasonic tv - hjælp behøves

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
I_Tronic Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Emne: Gammelt panasonic tv - hjælp behøves
    Sendt: 15-Februar-2010 kl. 23:53
Hej alle sammen.
 
Jeg har fået god hjælp herinde før, så nu prøver jeg igen.
 
Historien kort; har fået fat i et gammel Panasonic TV:
 
panasonic tx32le60f
 
Fik det fra et firma, som nu er lukket. Slap 300,- for det. Problemerne;
 
-Jeg mangler en fod til det
-Jeg mangler en fjern betjening til det
 
Er der nogen, der har nogen som helst erfaring med dette. Jeg regner med jeg skal have fat i en eller anden skummel universal fjernbetjening, som virker nogenlunde overbevisende (fx. til at indstille kanaler), og så foden. Er der nogen, der kan pege mig i den rigtige retning, hvor jeg kan begynde at lede efter den slags på nettet (selvom det sikkert blivere dyrer end selve tv'et).
 
Havde jeg penge, ville jeg ikke stå i den her situation, så ville jeg købe nyt. Men det har jeg ikke, så nu skal jeg prøve at finde en løsning. Nogen der kan hjælpe?
 
/Søren
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 00:46
Hvad med et vægbeslag? de kan fåes relativt billigt.
Til top
I_Tronic Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 01:02
...Ja, problemet er bare, at jeg har en skrå væg i stuen, og det ikke rigtigt kan lade sig gøre. Det skal gerne stå op. Jeg er selv begyndt at overveje, om jeg skal save et hul i et lille bord, og have det stående på den måde (virker virkeligt mærkeligt, men jeg kan ikke rigtigt se nogen oplagt anden løsning).
 
-Og en anden ting; Jeg har Yousee. Fjernsynet har selvfølgelig ikke DVB-C tuner (nice). Men kan jeg måske løse problemet med manglende fjernbetjening, ved at købe mig en boks, kører det over HDMI, og så bruge fjernbetjeningen til boksen? (og; kan der være problemer med HDMI-profilen i den sammenhæng, når fjernsynet er så relativt gammelt som det?)
 
...Jeg er i en irriterende situation ;)
 
PS: Findes der en super boks, der kan optage på harddisk, opscallere et DVB-C signal, og gøre mit nye billige fjernsyn bare lidt sjovere?


Redigeret af I_Tronic - 16-Februar-2010 kl. 01:05
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 07:59
 
 Du kan købe en Samsung 3126, så er den side af sagen på plads.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
I_Tronic Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 11:46
Tak for råddet.
 
Blot et lille problem i den sammenhæng. Jeg kan ikke finde nogen, der forhandler den. Er jeg helt gal på den her? Elgiganten, Fona, Computercity har den ikke. En søgning på fx. Pricerunner giver heller ikke noget. Kan den simpelthen ikke købes mere? Og; er der nogen, der har en alternativ anbefaling (den behøver ikke have harddisk). Hvad er et solidt produkt i den her sammenhæng?
 
Og så lige endnu et sprøgsmål: Opscallerer alle bokse, eller sender de fleste bare signalet videre? Her tænker jeg på; digtitalt signal ind i boks, ud af boks, op i tv - men derfor er det jo ikke nødvendigvist opcalleret til 720p, vel? Het tænker jeg på, at mit nye gamle fjernsyn sikkert er så skod, at det ikke kan pumpe signalet bedre end en boks kan.
 
/Søren


Redigeret af I_Tronic - 16-Februar-2010 kl. 11:46
Til top
sodaha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 397
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 12:06
Det gør YOUSEE /TDC
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 12:52
Du kan købe en Vogels EFT 2265, så kan monterer dit TV på et bord.
Men det er rimeligt dyrt og hvis du også skal have en DVB C tuner, så kan di jo snart købe et nyt TV, der nok er langt bedre.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 13:06
 
 
Oprindeligt skrevet af sodaha sodaha skrev:

Det gør YOUSEE /TDC
 
 Eller en af deres forhandlere i deres områder. Fona, Expert, Elgiganten er vist også forhandler. Det kan vel tænkes, at den er i restorder grundet fejl på de senest producerede.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
I_Tronic Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 23:15

Tak for rådene....

...Men... Jeg skal nok finde en alternativ (og billigere) løsning på, at få TV'et op at stå rigtigt. For det dur jo ikke, at selv opsætningen koster det samme, som et nyere tv ;). Og så har jeg ledet en del efter Samsungs boks. Men Yousee har den ikke, de bruger ikke bokse mere. Og den findes heller ikke på samsungs hjemmeside, så jeg skal nok kaste mig ud i brugtmarkedet, eller finde ét som har en boks til overs efter, at have købt nyt fjernsyn med indbygget tuner (nogen, der er friske?). Så vidt jeg kan se, er det ikke umiddelbart let, at finde en solid boks, som håndtere dvb-c-signalet...
 
/Søren
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 10:18
 
 Nu vrøvler du vist ganske meget.  http://yousee.dk/Tv/YouSee_Plus/Bokse_og_kort.aspx
 
  
Print

Se vores bokse og kort

Hos os kan du sammensætte din tv-løsning på forskellige måder, 
og her kan du se, hvordan du bedst opfylder dine tv-ønsker.

 bokse



Redigeret af Radiomanden - 17-Februar-2010 kl. 10:26
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
I_Tronic Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 10:48
Wow... ok, skulle man tro, jeg arbejder med hjemmesider til dagligt... nej, vel? Jeg vrøvler tydeligvist... (tak for opklaringen).
 
/Søren
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu