recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kun billede gennem HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKun billede gennem HDMI

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Zubuu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2009
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Emne: Kun billede gennem HDMI
    Sendt: 22-Februar-2010 kl. 11:15
Hej alle
 
Jeg har følgende setup. Bærbar (m. win7) HDMI out til receiver HDMI in. Receiver HDMI out til tv HDMI in.
 
Jeg kan få billede gennem men ingen lyd. Det er som om receiveren ikke registrere at der kommer noget lydsignal. Dog virker min hdmi udgang fra min pc fint for hvis jeg kobler den direkte til mit tv får jeg lyd gennem tv højtalerne.
 
Jeg har et Nvidia GeForce 130M med nyeste drivere samt Realtek HD audio installeret.
 
Jeg vil meget gerne have AC3 og DTS gennem men til at starte med vil jeg bare gerne have noget lyd!
 
Jeg har et 5.1 setup sat til min receiver.
 
Hvordan får jeg lyd gennem?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 18:25
hvad er det for en receiver? - understøtter den pass-through??og hdmi 1.3. umiddelbart burde alm ac3 ikke være noget problem, så det lyder mere som om det er din receiver der har lidt udfordringer.
Til top
srnkrkgrd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 19:23
Min svigerfar havde samme problem, og det blev løst nogenlunde i den her stil:
Citér
1. Click Start, select Control Panel.

2. On the right hand side of the screen, under View by:, click the drop-down icon and select Large icons.

3. Click Sound.

 

Under Playback tab, do you have the options – Speakers and HDMI Output?

 

If you do not have HDMI Output, right click in the playback window and select Show Disabled Device and Show Disconnected Device.

 

If the HDMI Output option appears, right-click HDMI Output and select Default Device.

Til top
Zubuu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2009
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2010 kl. 08:56
Hej alle
 
Tak for de mange svar.
 
Mange af de ting som i skriver har i helt ret i og var jeg også mere eller mindre selv kommet frem til.
 
Dog har jeg fået det hele til at virke nu. Det var lidt ved et tilfælde, men nu virker det. Det hele var et driver problem!
 
Jeg har flere gange forsøgt både at opdatere min nvidia drivere til den nyeste. Hentet den nyeste realtek hd audio osv. Men intet har hjulpet. I går læste jeg at jeg kunne prøve at opdatere chipset driverne til min pc, det havde hjulpet en anden. Det gjorde jeg så men det hjalp umiddelbart heller ikke. Det kan dog være at det har haft en indflydelse, skal jeg ikke kunne sige. Så hvis der sidder andre derude med samme problem så prøv evt. at opdatere chipset.
Det som gjorde udslaget for mig var dog at jeg åbenbart havde nogle audio drivere installeret som jeg ikke skulle bruge. Efter jeg slettede dem virkede alt perfekt. Nu har jeg kun realtek drivere tilbage i "afspilningsenheder".
Jeg har:
HDMI output
Digital output
og alm højtaler kan ikke lige huske hvad der står ud for dem.
 
Håber det måske kan hjælpe andre med Jeres problemer. Det har altså i mit tilfælde ikke noget med min receiver at gøre, det har intet med hdmi at gøre, lyd og billede kan sagtens køre over samme kabel og det har ikke noget med computerens hardware at gøre, altså selve hdmi stikket i computeren.
 
Check dog om disse ting evt. ikke understøttes af dine komponenter. Check eksempelvis om der kommer lyd gennem dit hdmi kabel ved at koble denne direkte til tv'et fra hdmi porten i computeren. Så er du sikker på at der kan komme lyd gennem hdmi kablet fra din udgang på pc'en. Så har du dermed også det rigtige format af hdmi kablet. Hvis din receiver kan afspille lyd fra eksempelvis en bluray afspiller eller en dvd afspiller med hdmi burde denne jo også kunne afspille lyd fra din pc. Sørg selvfølgelig for at instillingerne på receiveren er sat til at modtage audio signaler fra den pågældende hdmi indgang som pc'en er tilsluttet.
 
HUSK LIGELEDES AT SKIFTE TIL JERES HDMI OUTPUT I AFSPILNINGSENHED.
 
Håber det kan hjælpe nogen
Til top
Zubuu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2009
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2010 kl. 09:07
Ps. Jeg har ikke brugt nogen form for ekstra software til at få det til at virke.
 
Jeg har altså hverken brugt FFDShow eller AC3 Filter.
 
Som afspiller bruger jeg VLC. Såfremt denne ikke benyttes skal jeg ikke kunne sige hvorvidt FFDShow eller AC3 Filter skal anvendes. Kan også være at disse vil give et endnu bedre resultat, men jeg er fint tilfreds med det resultat som jeg har fået.
 
Hvis du bruger VLC skal du dog være opmærksom på at du skal ændre et par indstillinger for at den bitstreamer. Gå ind i "preferences" under "tools" og tryk på audio. Hak af ved "Enable audio" og "Use S/PDIF when avalible". Sæt "Force detection of Dolby Digital" til auto og gå derefter ned i Output og under Type åben dropdown'en og vælg "Win32 waveOut extension output".
 
Herefter skulle den gerne bitstreame til receiveren og du kan enten få DD eller DTS!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu