recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zaptors analoge lyd udgange?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketZaptors analoge lyd udgange?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1390
Direkte link til dette indlæg Emne: Zaptors analoge lyd udgange?
    Sendt: 24-Februar-2010 kl. 16:36
Som nogen af jer måske ved er jeg plaget af små udfald på ac3 lyden. Support kan/vil ikke gøre noget ved det, selv om jeg flere gange har henvist til at det tidligere er blevet ordnet central i Kolding.

Så jeg må affinde mig med stereo lyd, dog er der et problem. Selvom man fravælger ac3 i lydmenuen udsendes denne stadig digitalt når det er det eneste lydspor på kanalen ( TV3 HD, Discovery Showcase ). Zaptor behandler altså ikke dette lydspor.

Men hvad så hvis man vælger de analoge udgange? Er der så ingen lyd på ovennævnte kanaler, eller behandler Zaptor lyden her?

Grunden til jeg spørger er at det er ret besværæigt at komme til at kable om og indstille receiveren, så jeg ville meget gerne høre nogle erfaringer inden jeg starter det store kabel cirkus!
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 13:03
Slet ingen med et bud? Så må jeg jo bare prøve det i weekenden....
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 13:46
Jeg vil tro at AC3 lyden kommer ud som Stereo - men prøv dog bare at smide et scart kabel i og ind i tv'et - hvis der er lyd på der så virker det nok. Men hvis der er udfald i AC3 lyden via HDMI er der nok også via de andre kanaler - hvis der kun er et lydspor med udfald i kan analoge udgange nok ikke løse det.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu