recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Film redigering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFilm redigering

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 14:47
powerdirector 8 kan smart rendere på de acvhd filer jeres canon hf 21 spytter ud... dvs at når man så vælger samme output format som originalfilen så bliver der kun renderet omkring klip og evt effekter, og der kan altså været RET meget tid at spare... vi snakker 1/2 times produktionstid på samme fil kontra +24 timer afhængig af antallet af klip længde og effekter... så ja jeg mener helt klart det godt kan betale sig... og C5 fandt det jo ret billigt til omkring 300,- kr på amazon mener jeg det var.... husk smart rendering kun dur med købeprogrammet med nyeste patch... men jeg syntes bestemt til prisen det er et godt program.
 
og nej jeg er ikke aktionær i powerdirector  Wink
Mvh

René
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 14:55
smart rendering lyder smart, er der nogle programmer der også benytter smart rendering på os x ?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 15:13
desværre ikke hvad jeg kender til... desværre er avchd filer og redigering på mac ikke nogen god sammensætning... endnu... jeg håber da det kommer..... indtil da er man nødt til at konvertere for at kunne redigere.... du kan importere i imovie... men pt mener jeg kun der kan gemmes ned i 720p fra den... og det er jo lidt molbo når optagelsen er i 1080i
Mvh

René
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

desværre ikke hvad jeg kender til... desværre er avchd filer og redigering på mac ikke nogen god sammensætning... endnu... jeg håber da det kommer..... indtil da er man nødt til at konvertere for at kunne redigere.... du kan importere i imovie... men pt mener jeg kun der kan gemmes ned i 720p fra den... og det er jo lidt molbo når optagelsen er i 1080i
Ok her må jeg nok lige rette dig, for imovie har da ingen problemer med avchd eller export i 1080p format. Du tænker nok på den gamle 08 version.

Men det var mere smart rendering jeg havde i tankerne !!
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

C5 fandt det jo ret billigt til omkring 300,- kr på amazon mener jeg det var.... husk smart rendering kun dur med købeprogrammet med nyeste patch... men jeg syntes bestemt til prisen det er et godt program.
 

36£, så selv om man skulle ramme ind i nogle begrænsninger på længere sigt, er det et overkommeligt beløb.

 
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

og nej jeg er ikke aktionær i powerdirector  Wink

Godt du præciser det Rhsin

LOL
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

  Ok her må jeg nok lige rette dig, for imovie har da ingen problemer med avchd eller export i 1080p format. Du tænker nok på den gamle 08 version.

Men det var mere smart rendering jeg havde i tankerne !!
ok jeg havde kun prøvet med 08 versionen... bare for lige at se hvad jeg kunne... men det er da godt at den nye version er bedre... det burde den gamle også kunne opdateres til eller??
 
Jeg søgte lidt på google om apple og smartrendering... og syntes ikke lige der rigtigt dukkede noget seriøst op....  om final cut express eller pro kan ved jeg faktisk ikke... jeg har final cut express men bruger den ikke rigtigt fordi jeg havde problemer med at importere avchd filer... og det løste jeg med at køre på min bærbare med powerdirector.... men måske jeg skulle ind og teste noget mere.... om pro versionen kan.. den kan ihvertfald mere end express... men den er dælme osse dyr
Mvh

René
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 19:25

Hej Rhsin

 
Så kom min Powerdirector.Smile
Kan man fade ind og ud. til fx sort skærm?
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 19:50
ja, du laver 2 video tidslinier så starter du dit klip med en fade og slutter klippet med et fade, nedenunder kører du dit klip 2... der gør du det samme også kører du ellers bare dine klip forskudt på tidlinierne.
hvis du kører en fade på samme tidslinie kører den fra den ene klip over i det andet, men når du kører dem forskudt kører de over i sort og fra sort afh. af om det er i start eller slut.... det er godtnok ikke noget jeg selv har brugt meget .. men jeg prøvede det lige af sidst du spurgte og der virkede det fint nok.. omend jeg ikke er så stærk i flere tidslinier.. men det kommer nok.
 
Har du husket og checke at du er på nyeste version... min er 8.00.2508
 
Mvh

René
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

ja, du laver 2 video tidslinier så starter du dit klip med en fade og slutter klippet med et fade, nedenunder kører du dit klip 2... der gør du det samme også kører du ellers bare dine klip forskudt på tidlinierne.
hvis du kører en fade på samme tidslinie kører den fra den ene klip over i det andet, men når du kører dem forskudt kører de over i sort og fra sort afh. af om det er i start eller slut.... det er godtnok ikke noget jeg selv har brugt meget .. men jeg prøvede det lige af sidst du spurgte og der virkede det fint nok.. omend jeg ikke er så stærk i flere tidslinier.. men det kommer nok.
 
Har du husket og checke at du er på nyeste version... min er 8.00.2508
 
Hvordan tilføjer man en videotidslinie?
Ja det er seneste update jeg har.
Kan man få data størrelsen vist i tidslinien? Det er jo meget rart at vide om det projekt man laver kan være på en DVD.
 
edit: Jeg fandt ud af, at man kan tilføje color boards, så man på den måde kan fade ind fra og ud til fx sort, eller hvilken som helst farve man ønsker.


Redigeret af -C5- - 05-April-2010 kl. 11:43
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

Hvordan tilføjer man en videotidslinie?
Ja det er seneste update jeg har.
Kan man få data størrelsen vist i tidslinien? Det er jo meget rart at vide om det projekt man laver kan være på en DVD.
 
edit: Jeg fandt ud af, at man kan tilføje collor boards, så man på den måde kan fade ind fra og ud til fx sort, eller hvilken som helst farve man ønsker.
 
det er bla vist her http://directorzone.cyberlink.com/tutorial/ kig efter klippet "creating a video wall"
 
jeg er ikke lige bekendt med størrelsen istedet for tidslinien, men da du sikkert arbejder med relativ fast opløsning og bitrate på dine klip får du nok hurtigt en fornemmelse af hvor mange minutter du kan have på en skive, og du kan altid gå i produce for at se den kalkulerede størrelse også gå tilbage og fylde mere på hvis der er plads
Mvh

René
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu