recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Buzzing fra paneler, jeg må give op.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBuzzing fra paneler, jeg må give op.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Emne: Buzzing fra paneler, jeg må give op.
    Sendt: 12-Marts-2010 kl. 08:46
var nede og hente en B655 samsung til soveværelset i Hifiklubben, fik dem til at flytte prisen ned til billigste pris. grunden til en 1920x1080 skærm, er at jeg har fået stationær igen, og den gamle 1366x768 er bare ikke nok, og vil ikke have en monitor stående.
 
Den fungere FREMRAGENDE som pc skærm, og med spilmode, så har den samme input lag som BENQ22" HD skærm. så det er okay..
 
Men har snart givet op med det elektronik støj, det må man åbenbart bare leve med, der er heller ikke returret på.
 
Ved backlit 4 og 10 er da nada problemer, men mellem området der brummer den.
 
tror det er mig den er galt med, for jeg kan tydeligt høre det, men andre synes det er petitesser, så nu har jeg simpelthen sagt at jeg må acceptere det.
 
har et perfekt panel uden pixelfejl eller uniformitet, et Fantastisk sortniveau og en OVERDREVET vild skærm til gaming.
 
må bare kører backlight 4 eller 10 når jeg sidder lige foran den til gaming..
 
tror faktisk ikke jeg ikke har en samsung i huset nu, som ikke buzz´er. kiggede meget på Sonys EX skærm, da jeg virkelig ikke kan klare designet på W5500, men turde ikke købe den.
 
Well hvis det bliver rigtigt slemt, så må man da kunne få det fikses..
 
Men forstår ikke man har det.
 
Har nu
 
40" M86 i bio´en under lærred buzzer en smule også med backlight
40" B555 i stuen, hvislen fra panelet, ændre sig også med backlight niveau
32" B655 reelt brummen, ikke hvislen, sådan en konstant tone , lyder lidt som en barbermaskine på afstand.
Sanyo Z3000 whine i opstart, skal kører full lamp i 10 sek efter opvarmning så forsvinder det.
 
solgte en R72 som havde samme mængde buzz som den 32" var faktisk lidt grunde til jeg skippede den ud, så man kan sige de 3500kr var lidt spildt. men 1920x1080 er vital til pc.
 
har haft Sony / LG og Panasonic / B&O og Pioneer.. issues på dem alle, dog var mit B&O plasma fuldstædig stationær med støj, og det var MEGET MEGET lidt. tror de har brugt en kvalitets PSU.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 09:07
Vil faktisk kalde det mere en Humming fra denne her end buzzing sound, den synger.
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 12:36
Hvor langt væk fra skærmen sidder du? Er der summen fra den, når du sætter backlight til 2? Har du slukket for dynamisk kontrast?
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2010 kl. 08:24
Slukket for dynamisk. summen er der ved alt under 10..

Afstand til skærmen er når jeg bruger den som pc skærm kun 0.5 meter, ellers er det 2.5 meter (lille soveværelse.) men meget tydeligt, er også tydeligt hvis jeg går fra soveværelse til gang.. well man skal lytte efter den. men den rejser rimlig langt.

eneste jeg har oplevet som var slemmere var en 42" pioneer plasma hvor det direkte var highpitch noise.

ved 2 er den der også den skifter dog i varians ned af skalaen, og det er ikke summen det er sådan en bi lyd, altså direkte humming... har summen på min B555 det rammer ikke på samme måde..

Der jeg kan få den til at holde kæft er

Backlight 10
Dynamisk kontrast : off
Energy save : off.

det sjove er kører jeg SPILMODE på  min HDMI indgang så er den lidt mere rolig men derudover så kan den også være lydløs i

Backlight : 5
Dynamisk kontrast : off
Energy save : off.

STår energy save på auto så fiser den op og ned i lydniveau det er som at eje en slem plasma.

Slut med at købe tv, har haft så mange problemer.

SELVOM den er i backlight 10, så Hummer den det højeste som den kan ved kanal skift.. så det er også sådan lidt.. hmmmmm


Redigeret af Rasmusdc - 13-Marts-2010 kl. 08:27
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 07:08
Kan godt forstå du er irriteret. Jeg opgav plasma bl.a. fordi de alle summede, nogle højere end andre, og jeg kunne høre dem på 4-5 mtr. afstand.

Mit nuværende tv er næsten lydløst. Den summer de første 30-60 sek. lige efter jeg tænder for det, og ellers er det lydløst. Jeg skal helt hen til bagpanelet for at høre den svage summen. Prøvede for sjov i går, at slukke for alle andre apparater undtagen sat-receiver og tv, og der skulle jeg igen helt hen til tv'et for at høre summen. Hvis jeg bare går et halvt meter væk, kan jeg ikke høre den. Gjorde dette i nogle minutter med alt. tv kørende på skærmen. Dette var kl. 2 om natten, hvor omgivelserne var meget stille. Tør ikke skrive mere om det. Overtro, 7-9-13, bank i bordet og alt det der...Smile

Før du giver helt op, kan du måske prøve en strømskinne med filter (det er lidt voodoo, men hvem ved...), måske også sætte nogle ferritkerner på dit strømkabel. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu