recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD TV Live mistede kontakt til network share..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWD TV Live mistede kontakt til network share..

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2387
Direkte link til dette indlæg Emne: WD TV Live mistede kontakt til network share..
    Sendt: 29-Marts-2010 kl. 22:43
Hejsa..

Jeg har lige fået en WD TV Live idag, men indtil videre har oplevelsen været lidt blandet..

Jeg pluggede den til, den fandt selv mit netværk og foreslog en firmware update. Da det var done fandt den endnu en firmware update og den fik den også lov at hente og installere.

Så blev det min tur. Jeg så at den havde fået netværksinfo fra min router. Jeg gik ind under Video, Network Share og der fandt den min htpc og dens sharede drev. Jeg valgte en optagelse og det susede bare derudaf.

Jeg havde hørt noget om at WD'en kan blive lidt varm når den afspiller HD materiale, så jeg valgte en film optaget fra DR HD og satte den igang. Det kørte helt gnidningsfrit. Jeg besluttede at lade filmen køre (for at teste det med varmen) mens jeg gik i køkkenet for at lave mad.

En halv time senere slog min ovn en sikring. Det har den gjort før og det har naturligvis ikke noget med WD'en at gøre. Jeg slog strømmen til igen og tændte op under min htpc. Da jeg lidt senere tændte for WD'en kunne den ikke længere se nogen network shares.

Jeg checkede network connection under WD'ens settings og den sagde okay til det hele. Min router havde givet den et ipnummer og det hele, men alligevel kunne den ikke se min htpc's network share. WD'en kunne godt se youtube og afspille videoer derfra, så der var liv i netværket. Jeg fandt et punkt på WD'en der hed noget med at nulstille gemte passwords så det prøvede jeg også, men heller ikke det hjalp.. Jeg har haft strømmen fra og alt det der, nul hul til min htpc..

Fra min gamer maskine her kan jeg godt se htpc'ens sharede drev og min ubuntu laptop kan også godt finde den, nu mangler jeg så bare at WD'en genfinder den..

Nu jeg er igang, er der mulighed for at få datosorteret tingene i "list view" i stedet for at få det alfabetisk?


Redigeret af strandvasker - 29-Marts-2010 kl. 22:44
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 23:12
Prøv at konfigurer dit netværk i WD TV igen, hvis du ikke har tildelt fast ip'er ændre de sig når strømmer ryger. 
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

Prøv at konfigurer dit netværk i WD TV igen, hvis du ikke har tildelt fast ip'er ændre de sig når strømmer ryger. 


Det er testet. Mens det virkede gav jeg den et fast ipnummer, jeg er ikke den store fan af at mine computere bytter ipnumre. Efter strømmen røg har jeg prøvet både med et dhcp tildelt ipnummer og med det faste jeg gav den tidligere.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 00:16
Nu har jeg så gjort lige akkurat ingenting i et par timer og da jeg tændte for WD'en havde den genfundet min htpc's share.. "Pålideligt"..
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 00:24
Det har jeg også været ude for, et par genstart og så virker den igen..
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu