recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn hour c-200 med HDHomeRun?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPopcorn hour c-200 med HDHomeRun?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guldfisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Emne: Popcorn hour c-200 med HDHomeRun?
    Sendt: 31-Marts-2010 kl. 16:03
Hej
Er der nogen der har en popcorn hour c-200 som har prøvet med en
HDHomeRun
jeg ville gerne have digital tv, så tænkte lidt om
HDHomeRun kunne klare opgaven, via min popcorn, jeg har yousee, så det skal være en dvb-c tuner som denne, nogen der har nogen forslag til noget, gerne med link så man kan læse lidt om det...
På forhånd tak.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2010 kl. 16:43
HDHomeRun kan ikke virke sammen med din C-200 som sådan
HDHomeRun er en netværks tuner, den gør ikke noget i sig selv, men er en tuner der bruges sammen med windows baseret PVR software som windows media center, GPVR o.lign. - det kræver med andre ord en PC der kører et af de understøttede PVR softwares, som så bruges som interface til tuneren. Det specielle ved HDHomeRun er at det ikke som normalt er en tuner der installeres i PC'en gennem usb, pci-e eller firewire, men gennem netværket så flere PC'er med PVR software på kan bruge den samme tuner. Det er PVR softwaren du bruger til at styre tuneren med, til at lave optagelser osv.
Du vil selvfølgelig efterfølgende kunne afspille de optagelser du har lavet på din C-200 - men din C-200 har ikke noget PVR interface der kan styre tuneren - du kan ikke installere windows media center, gbpvr eller lign på din C-200, det kan du kun på din PC
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Guldfisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2010 kl. 16:59
Har du så andre sjove løsninger? jeg har en projektor, som vi ser tv igennem, den er tilsluttet min forstærker med hdmi,
Lige nu er opsætningen, et rgb kabel, fra projektoren ned til min harddisk optager, harddisk optageren er kun med analog signal,,, men jeg vil jo gerne have digital tv på projektoren,,,,
Jeg køre med yousee kabel tv, dvb-c..
Mit mål er, at få den digitalbox, der kan optage digital tv, samt pause, og som har hdmi udgang.
:D
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2010 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af Guldfisk Guldfisk skrev:

,,, men jeg vil jo gerne have digital tv på projektoren,,,,
Jeg køre med yousee kabel tv, dvb-c..
Mit mål er, at få den digitalbox, der kan optage digital tv, samt pause, og som har hdmi udgang.
 
Samsung 3126 fra YouSee  Wink
 
Mvh JørgenT
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2010 kl. 17:10

Jeg har ikke nogen andre løsninger hvis kravet er at det skal styres fra din C-200 - den har ikke nogen PVR muligheder.

Det jeg selv gør, er at jeg har en FireDTV boks (en digital DVB-C tuner) tilsluttet min computer, som står for at lave mine optagelser fra DR-HD, TV2 FilmHD osv. - disse optagelser gemmes i en almindelig .ts fil på min server, og afspilles efterfølgende over netværket på min C-200
 
Derudover har jeg en almindelig Samsung HD digitalmodtager med harddisk fra Yousee jeg bruger til almindelig tv-kigning - men optagelser lavet på denne kan jo ikke pilles ud og gemmes, derfor har jeg min FireDTV til det.
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Guldfisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2010 kl. 17:14
OKey, det behøver ikke at blive afspillet fra min popcorn, jeg gider bare ikke at have en computer der skal styre det, da jeg syntes det bruger for meget strøm

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu