recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rod i Sonos musiksamling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRod i Sonos musiksamling

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Emne: Rod i Sonos musiksamling
    Sendt: 01-April-2010 kl. 10:09
Hej!

Jeg er en nybagt (glad) Sonos-ejer - men der er lidt som 'irriterer' mig... Måske er det bare et spørgsmål om at sætte de rigtige tags på musiksamlingen, eller stille på noget andet?

Problem nr. 1:
Både Suede og Travis har lavet et album som hedder "Singles" - når jeg browser 'albums' står der kun ét album som hedder "Singles", og "Suede" står som kunstneren; men alle numrene ligger i det album, både Suedes og Travis'. Ouch

Hvordan får jeg skilt dem ad i to albums? Jeg har sat "Album", "Album artist" og "artist" tags på alle filer...

Problem nr. 2:
På albums med flere forskellige kunstnere  (f.eks. diverse "hits" albums) har jeg sat "albumartist=Various artists" samt "artist" tags på de enkelte numre - men når jeg browser albums, står kunstneren på albummet til at være den kunstner som jeg har sat på det første nummer i albummet, og ikke "Various artists" som jeg forventede...

-Kent

Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2010 kl. 13:10
Hmm
Har ikke Sonos, eller noget der ligner for den sags skyld - desværre.
Men hvad med at prøve at sætte en underscore _ efter singles - altså singles_ på det ene album og på numrene på samme - det er ikke så elegant; men kan måske løse dit problemet.

Mvh FNørd
Til top
Rune Boa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2010 kl. 20:23
Hej
Har lige tjekket min egen Sonos - og må erkende at numrene under albummet "Greatest Hits" er en skønsom blanding af kunstere/albums. Har bare ikke observeret det før.
Det er nok ikke rigtig noget at gøre ved det (udover at omdøbe albums en smule).
 
Rune
Til top
finnbrodersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 152
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2010 kl. 13:01
Hej
 
Jeg har ikke Sonos, men..
 
Typisk skal TPE2 tagget sættes i ID3v2 tags, for for skelne forskellige "Greatest Hits" albums
 
TPE2 hedder typisk "Album Artist" eller "Band" i de forskellige tag programmer.
 
Jeg benytter mp3tag (http://www.mp3tag.de/en/download.html) som jeg kun kan anbefale
 
 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu