recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD TV, Tvix, Popcorn??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWD TV, Tvix, Popcorn??

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Klaus.S Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Status: Offline
Point: 245
Direkte link til dette indlæg Emne: WD TV, Tvix, Popcorn??
    Sendt: 07-April-2010 kl. 16:03
Der er en del muligheder. Jeg har læst og læst, men eftersom jeg er total ny her er jeg bare blevet mere forvirret.
Man tror lige man har valgt, men så læser man noget negativt om den man have tænkt sig. Derfor søger jeg nu hjælp.

Planen er alt have alt på en ekstern HDD (måske en nas) i et andet rum og så ellers stream det med en af de tre i overskriften. Vil bruge kabel.

Den skal kunne afspille diverse fil typer hvilket alle tre jo kan.
Jeg vil også smide mine dvd og blueray film ind på HDD/Nas'en og så håbede jeg på at kabel var nok til at jeg kunne se dem på mit tv via en af de tre bokse.

Men så læser man noget med at den ene ikke kan læse undertekster? Er det for ting der er hente ned fra nettet eller er det hvis man smider en dvd/blueray film ind på HDD at den så ikke fatter at vise teksten?

Har iøvrigt også en PS3 ville den være en bedre løsning end en af de tre?

Er total lost håber virkelig nogle kan hjælpe mig. Mine krav er ikke vildt store det skal bare virke.
Hvad med billeder og musik dur de til det eller er ps3 bedre? Evt. airtunes til musiken?
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 16:56
For at gøre din forvirring endnu større, så er faktisk også a. c. ryan Playon - som efter spec. kan afspille alle formater
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 17:10
jamen hvordan vil du afsple dine dvd og blu-ray skal det være med menuer og exstremartrial og uden kvalitet tab eller  hvordan
Til top
Klaus.S Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Status: Offline
Point: 245
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 18:00
Jamen kommer an på hvad muligheder der er og hvad den bedste/nemmeste løsning er.

Det må gerne være med menu, men alt bonus materiale er jeg ligeglad med. Men må gerne være der er ikke det der skal gøre forskellen.
Det må meget gerne være uden kvalitets tab. Men kan du fortælle lidt om muligheder der er og hvad de evt. kræver.
Til top
Zappy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 18:34
Jeg har en Tvix 6500 og den afspiller mine rippede DVD'er med tekster. Jeg bruger for det meste DVD-shrink til at rippe mine film. Jeg fjerner alt undtagen filmen, det origianle lydspor og de danske tekster. Grunden til at jeg fjerner menuer og ekstramateriale er mest pga. børnene. Det er nemt for dem at starte filmen. På Tvix'en kan de se covers fra filmene og så trykker de på OK og filmen starter. Det kører perfekt!
Samsung 7505 55"
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 20:29
Jeg har en 6500 og den nye 6600N fra Tvix og de fungere bare perfekt.
 
6600N har wireless N og du kan godt streame film over der, dog ikke HD.
 
6600 understøtter også BD-Lite som gør at du kan afspille BD film dog uden MENU.
 
Det er kun PCP-C200 som understøtter fuld BD funktion med java og BD licens, så du kan afspille din bd film med menu mv.
 
Men igen hvis du kan leve uden BD menu, så kan jeg klart anbefalde Tvix-6600N den er simpel at finde ud af, ved brug af tvixie kan du finde cover og fanart mv. dertil.
 
Jeg har ikke fortrudt at jeg har købt dem begge ( både 6500 og 6600 )
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Dylmer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 21:02
Har lige fået min C-200 og er ved at teste lidt.. Har lige fået den til at køre alt helt perfekt så indtil videre vil jeg da sige god for den..

Ellers er der også Dune 3.0 som skulle være lidt mere "plug N play" end C-200 men med knap så mange muligheder for at ændre alt muligt.. Men stadig med BD-licens til Blu-ray menu og det hele.. Den får desuden også med indbygget Blu-ray drev...Den overvejede jeg også meget inden købet af C-200..


Til top
Klaus.S Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Status: Offline
Point: 245
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 21:04
@Ozzy

Når du skriver "6600 understøtter også BD-Lite som gør at du kan afspille BD film dog uden MENU." mener du så at man ikke kan få tekst med på BD film?

Menu kan jeg godt leve uden, men uden tekst tror jeg ikke jeg bliver populær hos fruen.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu