recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD TV LIVE vs. sikkerheds og gendannelses center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWD TV LIVE vs. sikkerheds og gendannelses center

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Emne: WD TV LIVE vs. sikkerheds og gendannelses center
    Sendt: 08-April-2010 kl. 16:48
Hej.

Jeg har lige fået en WD TV LIVE. Den spiller fint mine filer over netværk og fra USBdisken som jeg har sat til. Jeg bruger et passwork beskyttet share på min VISTA maskine som jeg kan tilgå fra WD TV LIVE.

Jeg Har mappet WDs USB drev (Z:) i vistamaskinen så jeg kan læse og skrive til det fra vista. Jeg kan tilgå dette drev uden at skrive brugernavn eller password. - Så langt så godt.

Jeg vil gerne bruge Det nye drev (Z:) til at tage backup, af vistamaskinen, på. Problemet er at vistas sikkerheds- og gendannelsescenter ikke vil lade mig bruge den mappe jeg har oprettet til formålet (eller nogen anden mappe) på Z:, selvom den godt kan se mappen. Mappen hedder: \\WDTVLIVE\Antec\vista.bak.ny\

Vista spørger efter et brugernavn og et password, men jeg har ikke den fjerneste anelse om hvad det kan være. Jeg har prøvet at lade felterne være blanke og jeg har prøvet med det brugernavn og password jeg bruger på vistamaskinen. I begge tilfælde får jeg følgende fejlbesked:

No mapping between the account names and security ID was done (0x80070534)

Jeg er totalt blank på hvad der foregår. Jeg kan jo godt skrive og læse på Z: - Bare ikke fra vistas sikkerheds- og gendannelsescenter.

Hjælp modtages med kyshånd ;-)

tvkartoffel


Redigeret af tvkartoffel - 08-April-2010 kl. 16:56
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 21:37
Bump!
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 21:59
Du kan kun lave sikkerheds/gendannelses punkter til drev som den konto du er logget på VistaPC'en har "fuld kontrol" over i security settings. Det har den ikke over dit netværks mappede usb drev som er tilsluttet din WDTV live - administrator kontoen på din Vista PC har kun fuld kontrol over lokale drev i PC'en, ikke over netværks drev. Din WDTV live har "fuld kontrol" over USB drevet der er tilsluttet denne - men altså ikke din Vista PC der kun tilgår den som et mappet netværksdrev.
 
 
 
 
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 22:15
Ok. Det var jeg ikke klar over. Det må betyde at det ikke umiddelbart er muligt at bruge  det nye mappede drev til at tage backup på fra vistas sikkerhedscenter. Kender du evt. til en realistisk genvej der kan få det til at fungere alligevel?

Jeg har brugt GFI backup i stedet for sikkerhedscenteret. GFI vil gerne skrive til det mappede drev.

tvkartoffel


Redigeret af tvkartoffel - 17-April-2010 kl. 22:20
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 22:52
Nej, desværre ikke - det er ikke muligt svjv.
 
Er det almindelig databackup du vil lave, eller er det egentlig system backup til brug for restore hvis systemet går i stykker ?
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Du kan kun lave sikkerheds/gendannelses punkter til drev som den konto du er logget på VistaPC'en har "fuld kontrol" over i security settings.
ikke korrekt.
 
Ved backup til ekstern netværks drev, kan man indtaste domain og login id, med password. Så det fungerer fint i f.eks cross-domains eller fra maskiner uden for et egentligt tilsluttet domain..
selve netværks backup funktionen har dette som et krav som trådstarter også nævner, den kræver nemlig brugerid og kode, så man kan slet ikke fortsætte uden at taste de informationer ind. (OK knap er ikke aktiv)
 
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 23:28
Ja hvis vi taler almindelig data backup - men ikke system backup (gendannelses punkter) såvidt jeg ved ??
 
Hvis netværks drevet iøvrigt kan tilgåes uden at indtaste login, så er disse credentials vel også gemt så det ikke skulle være nødvendigt at indtaste dem igen. Det mener jeg er et udtryk for at sikkerheds centret ikke vil lave den ønskede system backup fordi den forsøger at gøre det med de credentials der er logget på vistaen med, og ikke med WDTV lives credentials.
 
Men ellers er det vel rimelig nemt at verificere ved at indtaste de credentials der normalt bruges for at tilgå netværks drevet
 


Redigeret af spawn - 17-April-2010 kl. 23:34
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2010 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Ja hvis vi taler almindelig data backup - men ikke system backup (gendannelses punkter) såvidt jeg ved ??  
for dem som ikke ved hvad vi taler om, er det nok ikke fair at skrive data backup og system backup. for nogle er begge dele det samme, og det kommer måske bare an på ens alder.
 
Vi lavede system backups i 1990, og i 2010 er det nu bare en data sikkerheds løsning, for almindelige jordnære personer..
 
nå,
men Vista gemmer vel det login som man tastede ind første gang, og problemet på WDTV'n er nok at delingen ikke foregår med et brugerid, så det bliver en "anonymous"/guest user id, så derfor skal der intet id gives. Problemet ser så ud til at være at Vista absolut vil verificere brugerid på netværket, og det kan den så ikke da ingen bruger er i det "netværk" som wdtv laver.
Nu har jeg en wdtv, dog aldrig brugt samba delen på den, så hvorledes den fungerer er mig uvist. Måske er det præcis som almindelig samba, så er der nok også en smb.conf i /etc/samba folderen, hvor brugeren kan sættes op? (pt er den slukket så jeg kan ikke verificere smb.conf filen)
 jeg skal se om jeg kan checke det imorgen..
 
 


Redigeret af pendec - 18-April-2010 kl. 00:04
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2010 kl. 00:16
Jeg har på intet tidspunkt skullet indtaste hverken password eller brugernavn for at kunne tilgå Z:. som er den disk jeg har sat til WD TV LIVE via USB. Jeg har fuld læse og skriverettighed på drevet.
Jeg har fået adgang til drevet via funktionen "tilknyt netwærksdrev".

Jeg vil gerne bruge de to funktioner i sikkerhedscenteret der hedder "sikkerheskopier filer" og "sikkerhedskopier computer".
På trods af at jeg kan bruge drevet på samme måde som var det en lokal disk og på trods af at sikkerhedscenteret kan se drevet kan jeg ikke få lov at bruge det. Jeg bliver som skrevet spurgt efter password og brugernavn, som jeg ikke ved hvad er.

tvkartoffel


Redigeret af tvkartoffel - 18-April-2010 kl. 00:30
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2010 kl. 01:11
Ja, det har du nok ret i Pendec
 
#tvkartoffel
 
såvidt jeg kan læse i en WDTV live firmwaretråd så er samba username/password default blank (derfor du kan tilgå sharet uden at indtaste noget) men fra firmware version 1.02 (den seneste tror jeg) skulle der være være tilføjet en
#added username/password feature for SAMBA security
evt. er det et sted under settings
 
herfra skulle du kunne sætte et username/password som du så kan bruge i sikkerheds centret
 
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu