recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PCH A-200 billedkvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPCH A-200 billedkvalitet

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KillerT2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 265
Direkte link til dette indlæg Emne: PCH A-200 billedkvalitet
    Sendt: 10-April-2010 kl. 23:02

Jeg har fået sat min nye A-200 op så det fungerer (foreløbigt uden jukebox) med min Readynas Duo (NFS share).

Jeg har rippet nogle DVD'er direkte til VIDEO_TS foldere med DVDFab, de fleste som "main movie" uden menuer m.m.
 
Jeg har "TV mode" i Auto men min Pioneer 508XD får hele tiden 1080p fra A-200 uanset hvad kildematerialet er... jeg ville jo gerne overlade alt skalering til Pio'en, dvs. hvis kildematerialet er f.eks. 576p så er det det, som A-200'eren skal sende til TV'et.
 
Er det ikke sådan det burde foregå når TV mode er i Auto?


Redigeret af KillerT2 - 10-April-2010 kl. 23:02
Pioneer 508XD, Pioneer SC-2024, Panasonic BDT110, AppleTV, PCH A-200

B&W CDM9NT + CNT + XT2, BK Monolith DF
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2010 kl. 03:08
Nej - "Auto" har ikke noget med kilden eller "source direct" at gøre som er det du tænker på
 
Auto betyder "Auto negotiation" af HDMI signalet mellem skærm og afspiller ved start
Auto negotiation betyder blot at skærm og afspiller udveklser oplysninger om supporterede opløsninger iht. EDID informationerne i skærmen og afspiller herved får besked af skærmen om hvilken opløsning der skal skabes forbindelse med. Den opløsning de bliver enige om vil den herefter benytte uanset hvad kildens opløsning er.
 
Source direct som du tænker på er en særlig funktion/indstilling som ikke er så almindeligt og mest ses på "dyrere entusiast blu-ray afspillere". Der findes ikke nogen source direct funktion på en A-200 eller nogen andre lignende media afspillere på markedet af den grund at disse ikke som en normal DVD eller Blu-ray afspiller er begrænset til kun at afspille standardiserede formater med standard opløsninger, men derimod kan afspille alle mulige filer med alle mulige ikke standard opløsninger som din skærm ikke ville kunne forstå hvis en "source direct" mode var aktiv, hvorved du blot ville få sort skærm. Det gør det lidt mere komplext at implementere en source direct funktion på en sådan afspiller da den i så fald kun skulle være source direct når filen havde en standard opløsning din skærm forstod, men i alle andre tilfælde hvor filens opløsning ikke er et standard format, skulle skalere til en opløsning din skærm forstår.
 
En afspiller som A-200 kræver at du selv vælger det output du ønsker, altså skal du ikke vælge "Auto" men istedet manuelt vælge dit faste ønskede output - ligesom når du tilslutter en PC til en PC skærm - typisk vil dette være 1080p50 eller 1080p60 eller 1080p24 afhængig af hvilket materiale man spiller mest og afhængig af hvad skærmen understøtter. Der er en lille hjælp at hente i den setting der hedder "framerate synch" - som hvis den er aktiv ændrer output refresh automatisk mellem PAL/NTSC/24p afhængig af hvad framerate på kilden er, men der er ikke nogen funktion der automatisk skifter opløsning eller nogen "source direct" funktion.


Redigeret af spawn - 11-April-2010 kl. 03:14
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
KillerT2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 265
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2010 kl. 06:19
Tak for godt input, spawn!
 
Jeg havde luret det med framerate sync, som jeg har stillet til PAL/NTSC/24p.
 
Min DVD afspiller sender jo normalt materialet til TV'et i den opløsning, som det nu er i (480p eller 576p) så jeg er vant til at Pio'en står for al skalering - og jeg kan godt se forskel efter at A-200'eren nu opskalerer alt til 1080p hvorefter Pio'en nedskalerer igen til panelets native opløsning (som jo ikke er full HD...).
 
Hvad med colour space, den har jeg til 15-235 - er det optimalt til en Pio?
Pioneer 508XD, Pioneer SC-2024, Panasonic BDT110, AppleTV, PCH A-200

B&W CDM9NT + CNT + XT2, BK Monolith DF
Til top
KillerT2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 265
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

 
En afspiller som A-200 kræver at du selv vælger det output du ønsker, altså skal du ikke vælge "Auto" men istedet manuelt vælge dit faste ønskede output - ligesom når du tilslutter en PC til en PC skærm - typisk vil dette være 1080p50 eller 1080p60 eller 1080p24 afhængig af hvilket materiale man spiller mest og afhængig af hvad skærmen understøtter. Der er en lille hjælp at hente i den setting der hedder "framerate synch" - som hvis den er aktiv ændrer output refresh automatisk mellem PAL/NTSC/24p afhængig af hvad framerate på kilden er, men der er ikke nogen funktion der automatisk skifter opløsning eller nogen "source direct" funktion.
Hvis man vælger 576p som output, så skifter A-200 faktisk selv mellem 576p for PAL materiale og 480p for NTSC. Så når man kun har DVD materiale på sin NAS som jeg har, så er det jo en god indstilling, idet man undgår et ekstra scaling-trin i NMT'en Smile
(jeg tror nu i øvrigt at scaleren i A-200 er rimeligt god - den gør dog noget ved farverne, tror jeg)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu