recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - simpel medie afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsimpel medie afspiller

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kedde198 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: simpel medie afspiller
    Sendt: 12-April-2010 kl. 14:15
Hej.

Jeg søger en simpel wifi medie afspiller, som jeg kan kople til mit anlæg, så jeg kan høre lyden fra min computer på anlæget, når jeg f.eks. ser TV på computeren.

Har i nogle anbefalinger?
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 16:12
Du kan du ikke bruge en media afspiller til
 
Du skal enten have et almindeligt minijack til stereo RCA kabel der forbinder din PC med din Receiver - klart den billigste løsning
 
 
eller en medialink der kan overføre audio signalet trådløst - klart den dyreste løsning
 
 


Redigeret af spawn - 12-April-2010 kl. 16:13
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
kedde198 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 16:19
Jeg burde selvfølgelig have gjort det klart, at det skulle være trådløst. :-) Jeg har en kabel løsning i dag. Men som skrevet i mit indlæg må det meget gerne være en wifi løsning, så jeg ikke behøver at slutte en USB dims til min computer.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 17:35
den nederste løsning er netop trådløst og overfører audio signalet
 
Du kan ikke lave en wifi løsning, wifi benyttes til at koble enheder sammen i netværk, ikke til at overføre audio signaler. WIFI kunne bruges hvis det handlede om at koble en media afspiller på, men ikke når det handler om at overføre dit rå audiosignal. Det er forskellige teknologier du blander sammen. Ligesom du ikke kan bruge en media afspiller til det du spørger efter, kan du heller ikke bruge wifi.
 
Du slipper ikke udenom at skulle tilslutte et eller andet til din computer.
 


Redigeret af spawn - 12-April-2010 kl. 17:36
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 20:24
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 20:26
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
kedde198 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 21:07
Hvis man kan streame lyd og billede fra net TV f.eks. (WMP, flash osv) så er det egentlig fint.
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2010 kl. 08:42
Problemet med at lave noget vha WIFI, eller ethernet for den sags skyld, er at der kommer en forsinkelse.
Dvs, hvis du sender billede til skærmen via dvi/vga og lyden via WIFI, så er lyden lidt forsinket i forhold til billedet. Måske kun 1/10 sekund. Men det er også nok til at det ikke er til at holde ud at se og høre på.
 
Derfor skal du enten streame både billiede og lyd sammen via WIFI til en medie player, så lyd og billede følges ad. Eller også skal hverken lyd eller billede sendes over WIFI.
 
Kig på link nr 2 i det første svar. Det er et godt bud på det du har brug for.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2010 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af kedde198 kedde198 skrev:

Hvis man kan streame lyd og billede fra net TV f.eks. (WMP, flash osv) så er det egentlig fint.
 
Det kan du ikke
 
Der er 2 scenaria
 
1. du afspiller på computeren fordi du på denne kan afspille alting incl. alle mulige webtv streams osv. - enten på din computer skærm eller en tilsluttet TV skærm - men vil gerne have computerens lyd over på dit anlæg - dette kan ikke sendes via WIFI på nogen måde da det så kun er selve lydsignalet du vil have sendt over til anlægget fra computerens lydkort og ikke egentlige data. Dette kan kun gøres på de måder der er nævnt i det første svar. Dette er i princippet HTPC løsningen.
 
2. du afspiller på en media afspiller istedet - denne er så koblet til dit TV og dit anlæg og kan afspille filer via netværk fra din computer (eller fra en USB disk eller lign.), altså filer du har liggende i forvejen - denne kan ikke afspille de typiske webtv sider o.lign. som du afspiller på din computer da disse somregel benytter web teknologier der kun er understøttet på en fuld PC, ikke på en media afspiller.
 
De 2 scenarier kan (normalt) ikke mixes


Redigeret af spawn - 13-April-2010 kl. 12:15
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
kedde198 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2010 kl. 13:16
Hej.

Tak for alle jeres svar.

Jeg har også overvejet, om en af de her "netbook" computere i desktop udgave kunne være en mulighed. Så vil jeg da i hvertfald kunne se nettv på mit TV. :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu