recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Applesynergi. info efterspørges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketApplesynergi. info efterspørges

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
taz83 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Emne: Applesynergi. info efterspørges
    Sendt: 12-April-2010 kl. 20:43
Hej alle
Efter stor succes med at have købt en Iphone, Appletv og Synology NAS ds207+, har jeg besluttet mig for at gå linen ud og købe Imac med Eyetv hybrid samt Ipad når denne kommer. I denne forbindelse har jeg nogle ønsker, som jeg vil høre kan lade sig gøre med ovenstående setup.

Kan de film/tvserier, jeg har købt via Appletv, streames til min Ipad og Imac direkte fra Appletvboksen eller fra Itunes så længe den samme ituneskonto bliver brugt?

Kan alle mine billeder blive lagret på NASén(som har indbygget Itunes klient) og streames til Imac/Appletv og Iphone/Ipad(nok via et 3. parts program)?

Kan de optagelser jeg laver via Eyetv automatisk blive synkroniseret med Itunes, således de kan afspilles via appletvboksen (som i mit tilfælde er hacket med Crystal HD) og evt. med ipad/iphone?

Jeg ved at ovenstående måske er ønsketænkning, men hvis noget af det kan lade sig gøre så er jeg en glad mand:-)
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af taz83 taz83 skrev:

Hej alle
Efter stor succes med at have købt en Iphone, Appletv og Synology NAS ds207+, har jeg besluttet mig for at gå linen ud og købe Imac med Eyetv hybrid samt Ipad når denne kommer. I denne forbindelse har jeg nogle ønsker, som jeg vil høre kan lade sig gøre med ovenstående setup.

Kan de film/tvserier, jeg har købt via Appletv, streames til min Ipad og Imac direkte fra Appletvboksen eller fra Itunes så længe den samme ituneskonto bliver brugt?
 
Der er en god integration mellem eyetv og appletv... jeg har dog ikke appletv, men købte mig i sidste uge en eyetv hybrid som jeg indtil nu er tilfreds med.... og fra eyetv kan du dele dit indhold optaget i eyetv med dine andre apple enheder.. inklusiv iPhone og iPod toch.. og ganske sikkert også iPad

Kan alle mine billeder blive lagret på NASén(som har indbygget Itunes klient) og streames til Imac/Appletv og Iphone/Ipad(nok via et 3. parts program)?
 
Synology NAS har et rigtigt lækkert program der hedder Photostation 4... dvs alle de foto du lægger i foto folderen på denne automatisk indekseres og der laves thumbnails osv sådan at dine højtopløste digifotos pludselig helt automatisk bliver letbrowsebare via alm http entian via lokalnetværk men også internet.. prøv deres demo her http://www.synology.com/dan/products/demo/index.php kig især efter Photostation... iøvrigt understøtter den også både timemachinebackup på NAS samt itunes arkiv.
Kan de optagelser jeg laver via Eyetv automatisk blive synkroniseret med Itunes, således de kan afspilles via appletvboksen (som i mit tilfælde er hacket med Crystal HD) og evt. med ipad/iphone?
 
det har du i princippet ikke brug for da softwaren som medfølger eyetvhybrid fint deler optagelser enten via sfari browseren.. eller via iPhone apps (30kr) der kan du iøvrigt også se livetv streamet direkte fra din mac til din iPhone/iPad... der er også automatiske eksportfunktioner hvor optagelsen efter slut automatisk komprimeres ned til iPhonestørrelse.

Jeg ved at ovenstående måske er ønsketænkning, men hvis noget af det kan lade sig gøre så er jeg en glad mand:-)
 
Jamen vejret går den rigtige vej Big smile
 
Og iøvrigt mens jeg husker det hvis du har yousee og går i ambitioner om at optage HD kanaler bør du overveje terratec 7 istedet, den deler software med eyetv til maccen så brugerfladen er ens men her kan du samme kort i hvis du ønsker, på eyetv kan du ikke sætte kort i.. den har dog både s-video og composite indgang således du kan kopiere gamle videoer og kameraoptagelser over som ligge på bånd... så det er sådan lidt enten eller hvad der er bedst.. efter dit behov


Redigeret af rhsin - 12-April-2010 kl. 21:01
Mvh

René
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu