recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn Hour C-200 med Mini USB Wifi - problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPopcorn Hour C-200 med Mini USB Wifi - problem

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ratep2001 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Marts-2010
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Popcorn Hour C-200 med Mini USB Wifi - problem
    Sendt: 14-April-2010 kl. 00:20
Jeg har lige købt en Popcorn Hour C200 med BluRay, HDD og MiniUSB WiFi Dongle N.
 
Mit problem er at lige meget hvilket USB stik jeg bruger, jeg kan ikke få MiniUSB Wifi Donglen til at virke. Når man går over til Setup/Network, de to eneste muligheder at vælge er "Wired Auto IP" eller "Wired Manual IP", der kommer ikke noget med "Wireless IP" som ellers forventet.
 
Selve Donglen har også en lille knap ("Reset" formoder jeg), men det hjælper ikke at trykke den, resultatet er det samme.
 
Er der nogen der har ide hvad der foregå eller har selv erfaring med det samme setup: er Donglen i stykker, skal der opdateres Firmware på PCH C-200 (skal jeg bruge USB hukommelse stik til at downloade firmwaren siden netværket ikke virker) eller er der en anden årsag til problemet?
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 10:55
Du kan kun bruge de WIFI usb dongler som er nævnt på Popcorns hjemmeside. Der skal være understøttelse til donglen i firmwaren til c200 og mig bekendt er der vist kun 2 stk. dongler som kan bruges på nuværende tidspunkt
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 13:30
Ja - der er kun drivere i firmware til følgende WiFi options
 
Popcorn Hour Mini MII PCI (MN-200) og
Popcorn Hour WN-150
 
 
PS: Nu nævner du ikke hvordan du påtænker at bruge afspilleren, men som altid anbefales det ikke at køre wifi grundet performance, kablet forbindelse er nødvendigt for stabil streaming af filer med høj bitrate.


Redigeret af spawn - 14-April-2010 kl. 13:33
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
ratep2001 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Marts-2010
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 15:39
Jeg har købt Wifi donglen sammen med PCH C-200 + BluRay+HDD, dvs. hele pakken direkte fra O2Media, og det hele kom pakket i det samme kasse. Så jeg går ud fra at det er en dongle som er godkendt af producenten, mest sandsynligt WN-150 (selvom jeg ikke kan huske at jeg så nummeret på selve donglen).
 
Jeg vil ikke bruge WiFI til Streaming, mere til overførsel af data fra computer til NAS (HDD i PCH C-200) og får den afspillet derfra.
 
 
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 16:34
Hvis ikke det er en WN-150 så er den ikke godkendt af producenten.
Men det skulle være nemt at se om den ser ud som den. Det er en ret lille dongle.
 
Med hensyn til at bruge WiFi til overførsel af data, så er dette i sagens natur ligeså uhensigtsmæssigt som at at streame - da hastigheden ved data overførsel er ligeså langsomt.
Det skal ikke være ret store filer hvis du vil overføre det over wifi med 20-25Mbit/s eller hvad der nu kan opnåes.
 
Der findes andre langt mere hensigtsmæssige måder at flytte data til en C-200 på
 
PS: dine problemer kan også bare skyldes at afspilleren er leveret med en gammel firmware hvor der måske har været problemer med WIFI, så start med at downloade seneste firmware og installer den fra en USB stick.


Redigeret af spawn - 14-April-2010 kl. 16:35
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu