recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WDTV LIVE/ Xtremer: MKV & ISO file not supported
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWDTV LIVE/ Xtremer: MKV & ISO file not supported

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Direkte link til dette indlæg Emne: WDTV LIVE/ Xtremer: MKV & ISO file not supported
    Sendt: 20-April-2010 kl. 20:56
Hej Recordere.
 
Jeg er stødt i et underligt problem på det sidste.
Jeg har en WHS stående med alle mine film både i DVD.ISO, MKV og BLU-RAY.iso. I stuen har jeg en WDTV live og i soveværelset en Xtremer. Alle enhederne er forbundet via et kablet netværk.
 
Jeg har indenfor den sidste måned opdaget at mange af de DVD.ISO og MKV filer jeg henter ikke vil afspilles på hverken Xtremeren eller for den sas skyld WDTV afspilleren.
 
WDTV skriver: Unsupported format
Xtremer skriver: File Error - det skriver den allerede ved priewew
 
Alle filer spilles perfekt på en PC med VLC
 
Det underlige er at de ældre filer som jeg har liggende afspilles perfekt. Det er kun de nye som er problemet. Den kan sågar nemt streame Blu-ray.iso uden problemer så det burde ikke være netværket som er problemet. Alle filer tilgås via networkshares.
 
Er der nogen som er stødt i et lignende problem. Jeg har Googlet helt vild men har ikke fundet et tilsvarrende eksembel.
 
Indtil videre er min konklusion at der er på serveren at der går et eller andet galt
 
Er der nogen som har et forslag er de MEGET velkommen jeg er godt frustreret over det kun er de gamle film som virker!!Cry
 
Alle enheder har nyeste officielle firmwares og MS opdatteringer.
 
Håber at en kan hjælpeClap På forhånd tak
 
Søren Bundgaard
 
 
 
Til top
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2010 kl. 00:08
Jeg har kun en WD TV Live så kan ikke udtale mig om Xtremeren, men prøv at flytte de filer du henter væk fra download mappen og over i en anden mappe og så tilbage igen.

Det har i hvert fald tidligere hjulpet på min WD TV Live når den ikke kunne "se" filer jeg havde downloaded.
Apple & Sonos entusiast
Til top
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2010 kl. 08:25
Hmmm.. Det må jeg lige prøve i aften.
Det sjove er at WHD har alle mine filer i dens shared folder. Når jeg har downloadet en film laver jeg en mappe med korekt filnavn i forhold til imdb og ilægger en folder.jpg.
Det skal siges at den aldrig har problemer med standard Divx og BD.ISO filer. De fræser bare derud afDisapprove
 
Men jeg vil lige prøve dit forslag i aftenClap
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2010 kl. 19:28
Jeg havde ligende problem på min WD efter sidste fw opdatering. Så downgraded jeg og nu kører det. Der er en del posts på div. fora om denne fejl.
Til top
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 12:12
Prøvede den simple ting med at flytte filerne også tilbage igen. Underligt men nu virker det perfekt.
Vil også lige prøve at downgrade. minuset ved det er at underteksterne på BD.ISO ikke kan læses så. Men prøves det skal detSmile
 
1000 tak for hjælpen begge. Dejligt med gode forslagClap
 
Til top
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 14:43
Hej igen.
 
Så har jeg igen oplevet problemet. Flyttede filen rundt men lige lidt hjalp det denne gang. Har herefter prøvet at nedgradere firmware uden held. Opdateret til B-rad firmware uden held.
Har prøvet at installere PS3 media server. Det virker så sjovt nok på DVD.ISO filerne men ikke på MKV filerne!! Er ved at være godt opgivende.. Nogen ide??
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af soren_b soren_b skrev:

Hej igen.
 
Så har jeg igen oplevet problemet. Flyttede filen rundt men lige lidt hjalp det denne gang. Har herefter prøvet at nedgradere firmware uden held. Opdateret til B-rad firmware uden held.
Har prøvet at installere PS3 media server. Det virker så sjovt nok på DVD.ISO filerne men ikke på MKV filerne!! Er ved at være godt opgivende.. Nogen ide??
Det lyder mærkeligt. Hvilken version fw kører du efter negradering (altså den officielle)?
Min kører 1.01.024.
Til top
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 08:56
Hej Rigo.
 
Det syntes jeg også. Har både prøvet den officielle nedgradering 1.01.024 og den sidst nye fra B-Rad. men begge uden held. Er efterhånden kommet fra til at den må være min home server som laver knuder. Specielt hvis man tænker på at det er begge steramere som driller.
Til top
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 19:36
Hej igen.
Så to jeg det store sping - Formatterede min WHS server men lige lidt har det hjulpet. Surt med alt det arbejde men ingen løsning..Wacko
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 20:43
Som skrevet har jeg problemer med at afspille iso filer med nyeste FW. Desuden gør flg. sig gældende .
For at afspille iso filer SKAL jeg vælge Video->network shares->Diskstation->login->Video
Hvis jeg gør sådan her: Video-> Media Server->Diskstation->Video->isofilen får jeg "Unable to play selected file."
Til top
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 09:40
SmileHej
 
Så prøvede jeg noget alternativt i går aftes. følgende blev gjort:
 
Factoryreset
Slettede netværk data i WDTV
pillede strømmen fra i 30 min.
 
Nu spiller den igen - Meget mystisk syntes jeg.
 
Rigo - tror dit problem er rettigheder på serveren. Hvis du ikke har en guest konto med fuld adgang kan filerne ikke tilgås uden at du har bruger/ password tastet ind i din WDTV
 
Men nu virker mit endelig - så skal der ses film igen
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 13:32
Det kan ikke have noget med rettigheder at gøre. Jeg har oprettet en account med fuld rettigheder på mit NAS, og som sagt spiller det så snart jeg nedgradere.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu