recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streming af film i god kvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStreming af film i god kvalitet

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mortino Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Emne: Streming af film i god kvalitet
    Sendt: 21-April-2010 kl. 10:55
Hej Alle,

Jeg er lidt nybegynder på dette område, men jeg vil gerne kunne afspille film fra min bærbare computer til min PS3 slim og derfra til min fladskærm. Ved godt der sikkert har været skrevet om dette mange gange før Embarrassed  .. men svarerne er vist også lidt forskellige, alt efter hvilken opsætning man har.

Mit mål er som sagt at kunne afspille film både i SD såvel som Bluray kvalitet. Mit krav er bare, at det ikke må hakke nævneværdigt, for hvis det ikke kan undgås, gider jeg ikke at spilde tid på at sætte det op. Jeg er villig til at skaffe det fornødne udstyr, som jeg evt. mangler for at få det til at fungere rigtig godt, så vil gerne have nogle gode råd.

Mit udstyr ang. dette brug er følgende:

Fladskærm: Pioneer 5090H

PS3 slim  120 GB

Bærbar computer spec: Toshiba Satelite L505-13Z med Intel i3 core 2,13 GHz processor - 4 GB RAM - 500 GB harddisk

Internetforbindelse
: Yousee bredbånd 15Mbit/1 Mbit

Router: En billig ikke nævneværdig en (som jeg er klar over nok skal skiftes ud)

Det jeg har kunnet læse mig til indtil videre er, at det bedste softwareprogram til at gøre det med er PS3 media server. Er dette korrekt..?

Jeg har desuden læst at mange døjer med billedet hakker, når det kører over trådløst, især hvis det er film i høj kvalitet. Hvis det er tilfældet hvilket er så en bedre løsning? Måske forbundet via kabel?, eller kan man overføre filmen til en ekstern harddisk og så afspille den direkte gennem PS3´s USB?

Og hvis jeg skal have en ny router, hvilken en skal jeg så anskaffe mig..?


Har i nogle gode forslag så fyr endelig løs Big smile


Redigeret af Mortino - 21-April-2010 kl. 10:59
Til top
Mortino Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 00:29
Er der slet ikk nogen der kan hjælpe med ovenstående problem...??? Ermm
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 06:45
Hvad med en WD TV eller WD TV Live. Jeg ville godt nok ikke bruge pc'en, men bare sætte en USB disk på.
Til top
Mortino Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Hvad med en WD TV eller WD TV Live. Jeg ville godt nok ikke bruge pc'en, men bare sætte en USB disk på.



Er det den bedste løsning så det ikke hakker? Jeg kan vel godt undvære den WD TV box og så bare forbinde min eksterne harddisk til PS3 vis USB..?

Er det ved den løsning så også muligt at ligge undertekster på filmen? Forestiller mig lidt, at jeg skal bruge et program som AVIAddXSubs  for at afspille underteksterne sammen med filmen. Er det korrekt..?


Redigeret af Mortino - 23-April-2010 kl. 10:03
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 10:02
har lige købt denne
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69890&PID=804383&title=fantec-tvfhds-media-player#804383
den afspiller fint undertekster både fra mkv og srt og det rigtig gode dvb-undertekster
fra canal digtial og dvb-t i ts format
optager via pc og bruger så denne til at afspille med.
har også en popcorn c200 og giver måske en tand bedre billede, men kan ikke afspille ts og undertekster. Den kan også afspille blu-ray fra harddisk og fra et blu-ray drev(følger ikke med)

kender ikke
WD TV eller WD TV Live
men undertekster skulle virke fint, men igen uden ts fra optagelser

hvis der noget som hakker, er det som regel optagelsen som ikke er god.
har selv tidligere haft htpc


Redigeret af xcardman - 23-April-2010 kl. 10:04
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 12:00
Inden du render ud og køber nyt udstyr, kunne du jo prøve med det du allerede har. Smid et kabel mellem din bærbar og router, og fra router til PS3 og prøv dig frem. Jeg skal ikke kunne sige, om CPU'en i din bærbar er stærk nok, men prøv dog.
Til top
Mortino Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af bleed_blue bleed_blue skrev:

Inden du render ud og køber nyt udstyr, kunne du jo prøve med det du allerede har. Smid et kabel mellem din bærbar og router, og fra router til PS3 og prøv dig frem. Jeg skal ikke kunne sige, om CPU'en i din bærbar er stærk nok, men prøv dog.



Jamen kan jeg ikke bare nøjes med at overføre filmene + undertekster fra computeren til en ekstern harddisk formateret i FAT32 og så tilslutte den til PS3ens USB? Vil det ikke give et mere flydende billede?

Jeg har læst en del om, at trådløs forbindelse ikke er så godt til filmafspilning - især hvis det er film i høj kvalitet.. - men det kan måske godt lade sig gøre alligevel med et ok resultat?
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 13:39
Så skal du hardcode underteksterne ind i avi-filen, da PS3'en ikke ellers kan læse underteksterne. Ligeledes kan PS3'en heller ikke håndtere MKV, når der afspilles direkte fra harddisk (intern/ekstern).
Til top
Klaus.S Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Status: Offline
Point: 245
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 18:51
Hvis du bruger PS3 Media Server og bruger din ps3 til af afspille de ting du nu har behøver du ikke andet. Jeg ved ikke noget omkring problemerne med trådløst netværk da jeg har kablet alle mine forbindelser for at slippe for problemer og det virker rigtig godt.
Din PS3 kan godt afspille MKV og alle andre typer. PS3 media server har en mappe der hedder transcode og inde fra den mappe kan alt afspilles.
Undertekster er intet problem af få på. Bare undertekst filen hedder det samme som den fil der indeholder filmen eller hvad det nu måtte være.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu