recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til setup

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rosendal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-April-2010
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til setup
    Sendt: 21-April-2010 kl. 14:42
Hej,

Har nogle problemer med mit setup derhjemme. 

Har følgende udstyr:

2stk Fjernsyn
1stk single tuner ipbox (sat box)
1stk Computer
1stk dvd 
1stk Soundbar under det ene fjernsyn
1stk RF universal remote

Satbox, computer samt DVD er samlet i fyrrummet, herfra er der 10m til det ene tv og 15 til det andet. 

Lige pt er mit setup således:

HDMI går fra hver skærm ud i fyrrummet hvor jeg har HDMI Matrix siddende, som indgang i denne er DVD, satbox samt HDMI omformer (til denne er tilsluttet computer og evt Wii senere).

Da jeg ikke kunne få 15m kvalitets HDMI kable, er der købt 10m samt 5m hvorpå der sidder repeater. 
Denne er desværre så kraftig af den sender strøm via HDMI kablet og ind i Matrix HDMI box, dette resulterede i at jeg kan pille strømforsyning fra matrix hdmi box og den forsat fungerede. 
Derfor har jeg kraftig mistanke om at det er min HDMI repeater som er skyld i Matrix boxen er stået af.

Nogle forslag til forbedring af mit setup?

Vigtigst at huske er at div. bokse ikke fjernes fra fyrrummet, pointen ved det hele er at alle bokse er i fyrrummet og det eneste jeg ser er tv og evt. soundbar. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu