recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløst multimediecenter/ streaming med harddisk.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrådløst multimediecenter/ streaming med harddisk.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sebastian1989 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløst multimediecenter/ streaming med harddisk.
    Sendt: 25-April-2010 kl. 13:06
Hej herinde.
Jeg har overhovedet ikke forstand på dette område, så håber meget i vil hjælpe mig :)

Jeg vil gerne erhverve mig et system, der gør at jeg kan streame mit musik, film, etc. til en "boks?".
Det skal være så simpelt som muligt, ikke for avanceret at opsætte.

Det jeg primært vil bruge det til, er at streame musik trådløst. Jeg er træt af at skulle sætte kabler i min bærbare og derfor "binde" den til en fast position. Jeg vil være mobil, jeg vil kunne klare det trådløst.

Det skal opfylde følgende:

- Betjenes via bærbare (Mac og IBM, ved ikke om det har noget at sige?) 
- Kunne tilslutte højtalere direkte til og ikke være afhængig af fx. fjernsyn.
- Kunne betjenes uden evt. at skulle have tændt fjernsynet ?
- Være hd i så jeg kan ligge det ned og undgå "betænknings tid"
- Understøtte ihvertfald de mest brugte filtyper. Gider IKKE konvertere filer.


Håber i kan hjælpe mig :)

Mvh.
Til top
misterburns Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2005
Status: Offline
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 14:49
Hej Sebastian
 
Musik og billeder kan sagtens streames trådløst til en boks, f.eks. Tvix, Popcorn Hour, WD TV, m.fl., men jeg er derimod skeptisk overfor om det er hensigtsmæssigt at streame HD film til en boks. For mig at se vil det være en ret stor belastning på et trådløst netværk, og jer er simpelthen i tvivl om hvorvidt det vi give et acceptabelt resultat...
Atoll In 100SE
DSL R66
Sonos ZP90 + Ipod Touch
Sonos S5
Tvix HD 6500A
FireDTV DVB-C
X-DAC V3
Cambridge Dac Magic
Synology NAS 508
Til top
Sebastian1989 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 15:40
Kan godt være jeg har formuleret mig forkert, men når jeg skriver den skal indeholde "hd", mener jeg harddisk :D

Diverse ting skal kunne streames direkte, men også kunne lagres på harddisken og så ses/ høres på et senere tidspunkt.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 15:41
ser man på den trådløse båndbredde så er 54g jo på teoretisk 54mbit. men i praksis ligger man sjældent meget over 30mbit - hvilket vil sige man har knap 4mb/s at arbejde med. Dette burde være nok for et reencodet HD-rip, men er selvfølgelig ikke meget bevendt såfremt man blot streamer diekte fra et BD-rip som jo netop typisk ligger mellem 20 og 30mbit. så at streame fullHD til en boks trådløst med 802.11g standarden er i hvert fald noget der kræver man har tænkt over tingene. - har man n-netværk, så kan det lade sig gøre, men igen - man skal lige være sikker på det er et stabilt netværk, og der skal ikke andre trådløse enheder på netværket samtidig så de skal deles om båndbredden, for så er der ikke meget at give af.

Når det så er sagt, så er jeg stadig på bar bund med hvad sebastian egentlig ønsker vi skal hjælpe ham med.
Er det boksen han ønsker vi skal hjælpe ham med at finde eller er det lagerpladsen? som sådan ER et multimediecenter en boks som afspiller, og den trækker blot data fra forskellige kilder - men der er INTET af det som vil kunne "fjernstyres" via en bærbar - men køber man en dedikeret boks (som WD TV Live) så følger der jo også en fjernbetjening med til afspilleren.
Så Sebastian - du må lige forklare dig nærmere hvilken del du egentlig vil have hjælp til. eller er det begge dele? uanset hvad må boksen som er tilsluttet fjernsynet/anlæg ikke komme trådløst på netværket såfremt der afspilles 1080-materiale.
Til top
Sebastian1989 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 17:52
Som sagt har jeg ikke forstand på det, så jeg troede godt man kunne få en multimedie boks med integreret harddisk.
Det skal være en samlet løsning. Har hverken forstand på båndbredde, n-netværk eller BD-rip.
Til top
misterburns Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2005
Status: Offline
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 20:35

Personligt vil jeg anbefale en Tvix-afspiller, som du kan sætte en intern harddisk ind i, sætte en ekstern usb-harddisk til. Den kan også køre trådløst netværk ved hjælp af et usb-stick, volia en færdig løsning

Atoll In 100SE
DSL R66
Sonos ZP90 + Ipod Touch
Sonos S5
Tvix HD 6500A
FireDTV DVB-C
X-DAC V3
Cambridge Dac Magic
Synology NAS 508
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu