recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med Home Cinema og A.C. Ryan
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblem med Home Cinema og A.C. Ryan

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Allan SP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med Home Cinema og A.C. Ryan
    Sendt: 27-April-2010 kl. 09:58
Hej

Har Sony W4500 tv, STR-KS2300 AV-receiver og BDP-S350 Blu-Ray med det hele tilsluttet over HDMI, og der normalt kører uden problemer. Efter tilslutning af A.C. Ryan PlayOn!HD med HDMI direkte i tv i HDMI3 stikkket, dør styringen af de andre enheder. Går jeg ind i opsætningen på tv og søger efter enhederne, kan tv'et ikke finde disse mere. Prøvede også at tilslutte Ryan til en indgang i AV-receiveren, men det var selvfølgelig med samme resultat.

Gør jeg noget forkert, eller kan disse ting bare ikke fungere sammen?

Mange hilsner
Allan Bojesen
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Status: Offline
Point: 555
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2010 kl. 10:50
Du har ikke gjort noget forkert. Det er POHD der ikke supporterer HDMI CEC. Der er dog en workaround ved at blokkere for pin 13 på det HDMI kabel som kører fra POHD'en.
Du kan læse mere om det på AC Ryan forum her.

Jeg har selv prøvet med et stk 1mm bred almindelig transparent tape klistet på pin 13 og det virkede fint.




Redigeret af zeryus - 27-April-2010 kl. 10:51
Til top
Allan SP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2010 kl. 12:05
Foreløbig tusind tak for hjælpen Clap - får dog først efterprøvet i aften, men det lyder til at det er vejen frem Smile

Mange hilsner
Allan Bojesen
Til top
Allan SP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 20:17
Har nu prøvet at eliminere pin 13 med tape i begge ender, men resultatet er det samme - uden virkning. For at gøre noget andet har jeg koblet Ryan på tv'et via component, men her er resultatet lige så nedslående - tv'et kan efterfølgende ikke finde HDMI-enhederne.

Er der andre gode ideer?

Mange hilsner
Allan Bojesen
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Status: Offline
Point: 555
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 20:29
Inden du tilslutter POHD igen til dit TV skal du lige reset hele hdmi-kæden i dit setup. Jeg skulle slukke helt for mit TV og receiver, derefter toggled hdmi auto control off/on på begge og fik tv'et til at søge efter receiveren igen (mens POHD ikke er på)

Redigeret af zeryus - 28-April-2010 kl. 20:31
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu