recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dele et signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDele et signal

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Direkte link til dette indlæg Emne: Dele et signal
    Sendt: 28-April-2010 kl. 20:12
De der scart dimser har jeg ikke meget kendskab til, så det kan jeg ikke lige udtale mig om..

Til gengæld ser jeg jævnligt tv på min bærbare trådløst. Jeg har sådan en speciel netværkstuner stående, en HDHomerun (http://www.silicondust.com/products). Den har to antenneindgange og et netværksstik.

For at få et anstændigt billede har jeg brugt en http://www.av-connection.dk/?PGr=2607&ML=494 i stedet for sådan et T-stik, den koster ikke ret meget og giver et mærkbart bedre resultat. Jeg gik lidt amok og købte en med 8 udgange, men de fås også med færre.

Jeg har pt. trukket 3 kabler fra splitteren, et til mit TV i stuen og 2 til min HDHomerun. De ubrugte porte i splitteren har jeg termineret med nogle 75 ohms modstande der kan købes samme sted.

Min HDHomerun sidder med kabel over til min trådløse router og på den måde kan min bærbare computer ganske trådløst få kontakt med de to tunere i HDHomerun så jeg kan se tv på den bærbare.

Af bagdele er at sådan en HDHomerun ikke har plads til et kabeltvkort, dvs. der er ikke mulighed for at den fanger kodede kanaler, så hvis du er fan af Canal Digital og ser en masse kodet tv over dit kabelnet er den ikke noget for dig. Bagdel nummer to er at hvis du ser HD kanaler kniber det for det trådløse netværk at levere signalet.

Jeg ved godt det ikke er lige det du spørger efter, jeg ville bare nævne det som inspiration og for at fortælle at det ER muligt at se TV trådløst. Desværre kender jeg ikke trådløse løsninger hvor du kan undvære computeren, men det er muligt der er andre der gør?
Til top
yildizhan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Marts-2004
Status: Offline
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 19:44
Jeg ved ikke om det er den rette gruppe men jeg prøver : 

Vi har 2 tv'er herhjemme. Lige nu deler til alm kabeltv signal via et T-Stik og jeg har trukket kablet.

Men er det overhovedet muligt i vores moderne verden at dele signalet UDEN T-Stikket ?  Jeg mener evt trådløst ?

Synes ellers have set noget i Bilka eller Føtex men det var vidst kun et scart signal.


På forhånd tak
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu