recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - svar til vasif
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsvar til vasif

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Emne: svar til vasif
    Sendt: 16-Maj-2010 kl. 23:06
vasif skrev

Man hører da om mange ulemper med LCD-Skærme herinde, og i mange tilfælde er det også berettiget nok, i andre tilfælde ikke. Til gengæld har der længe været en tendens til at skamrose og forgude Plasma, uden at forholde sig kritisk, på samme måde som man gør det med LCD, men det er heldigvis begyndt at vende lidt, nu hvor folk er blevet mere bevidste omkring de ulemper, som begge teknologier trods alt besidder. Jeg forstår din pointe omkring Sony NX700, men i samme ombæring var der f.eks. heller ikke mange som i sin tid forholdte sig kritisk med PX80, eller X10 for den sags skyld, selvom begge Tv var langt fra at være perfekte, men den debat fik vi aldrig.

hvor hører du om ulemper angående tv på dette forrum.
stort set aldrig i en købstråd eller anmeldelse hverken lcd eller plasma
Men det sjove med plasma tv er stort set alle test viser at de har et bedre billede.
de har så nogen ulemper som nok er gentaget 25000 gange efterhånden
sjovt at de bliver gentaget af folk som nok mere kigger hvad de selv synes er bedst
fremfor hvad folk med en kæmpe viden om billedekvalitet har at sige.
der udover fordi en px80 eller en x10 ikke er særlige gode, så må billedet være lige så dårligt på alle andre plasma tv.
en px80 var en rigtig god skærm i forhold til hvad man ellers kunne få i sammeprisklasse på det tidspunkt.
men var absolut ikke tilfreds med den skærm og den blev netop rost til skyerne på recodere
da jeg købte den
havde den jo under et år

stort set ingen har jo set en pio 500M, som er meget anderledes end andre plasma skærme kan levere. Nu har vi så fået en vt20 der så er kommet tættere på.

det som tæller for mig er kun billedekvalitet og ikke noget andet. hverken mærke eller teknologi.
det troede jeg netop recordere stod for
den bedste billedekvalitet man kunne få til pengene.



Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 00:12
Øhh, de fleste købstråde udvikler sig da efterhånden til en mudderkastning imellem begge teknologiers svagheder:)

LCD bliver da ofte kritiseret, og der er da også debatter fremme omkring svage billedelementer på Plasma-Tv, men det er sjældent man kritiserer sit eget Tv, eller en bestemt teknologi, kun alt andet som man ikke selv er i besiddelse af, eller ikke kan lide, hvilket er komisk.

Jeg har selv et Plasma-Tv, men er ikke bleg for at påpege de fejl som der nu engang er forbundet med mit tv. Ingen tvivl om, at almene folk i deres seneste brugeranmeldelser, gælder også flatpanels brugeranmeldelser, skøjter let forbi billedkvalitet, og ikke forholder sig særligt kritisk til dette emne, og derfor er det vigtigt med forholdsvis uvildige personer som Rasmus Larsen, Bantam, Otto, og diverse seriøse testsites.

Dog må man acceptere, at folk har forskellige præferencer, og at billedkvaliteten ikke udelukkende er prioritet nummer 1 mere. Du er efterhånden nok en del af en meget lille gruppe, som udelukkende fokuserer på én ting. Hvis Recorder ikke er som du håber eller forventer, er der ikke meget der kan gøres ved det, jeg synes nu stadigvæk det er et fedt sted at være.
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 02:10
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

hvor hører du om ulemper angående tv på dette forrum.
stort set aldrig i en købstråd eller anmeldelse hverken lcd eller plasma
Men det sjove med plasma tv er stort set alle test viser at de har et bedre billede.
de har så nogen ulemper som nok er gentaget 25000 gange efterhånden
sjovt at de bliver gentaget af folk som nok mere kigger hvad de selv synes er bedst
fremfor hvad folk med en kæmpe viden om billedekvalitet har at sige.

Jeg har lavet en detaljeret gennemgang af LGs PK550, som jeg havde i over en uge, hvorefter det blev returneret. Bare læs den 14-sider lange tråd, som jeg har oprettet. Der opremsede jeg både de positive og negative sider ved tv'et, uden forbehold. 

Jeg har skrevet det før, men jeg skriver det igen: jeg har al mulig respekt for eksperterne på området, men jeg stoler alligevel mere på mine egne øjne og ører. Jeg har efterhånden haft så mange tv hjemme, at jeg godt kan bedømme, om et tv er godt eller ej, uden nødvendigvis at vide om dets gamma ligger på 2.0 eller 2.2. 
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 06:26
Vasif

derfor har jeg jo selv købt en projektor som giver mig en langt bedre oplevelse end nogen
fladskærm kan give
men der har du også ulemper
samt der er kæmpe forskel på en skærm til 7000 eller 20000.
både inden for lcd og plasma
men billedekvaliteten er bare for dårlig på skærme i 2010 efter min mening
alle skærme over 10000 både jo have et kvalitet billede som pioneer
samt helst bedre 

er helt uforstående folk er tilfredse med den billedekvalitet som både plasma og lcd
levere i dag. ingen sætter jo snart spørgsmål tegn ved det
ergo det ved producenterne, hvorfor så bruge flere penge på at gøre dem bedre
et godt eksempel er en samsung 6 serie, forskellen er stort set kun slør i forhold til en
7070. LG har ikke gjort meget for at fjerne retention som netop har været et stort problem
o.s.v.
især i mellem klasse og under, netop den prisklasse som der bliver solgt flest tv i

Men folk har forskellige præferencer det har du helt ret i.
hvor design nok er nummer et.

Phdream
fuld respekt for detThumbs Up




Redigeret af xcardman - 17-Maj-2010 kl. 06:42
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu