recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Angående DVR-5100H-S
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAngående DVR-5100H-S

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Fanner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 22-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Emne: Angående DVR-5100H-S
    Sendt: 22-November-2003 kl. 15:34

Hej!

Efter at have gået og sukket i lang tid efter KISS DP558 (som nu er forsinket til efter årsskiftet) har jeg nu kastet min kærlighed på Pioneers DVR-5100H-S, hvilket jeg kan se at jeg ikke er den eneste herinde der har

Den har jo nogen åbenlyse fordele i forhold til KISS´en men det jeg godt vil høre om nogen kan fortælle om, er om det kan lade sig gøre at ligge en DVD-film ned på harddisken (det synes jeg at forstå man godt kan) og kan man derefter brænde den ned på en tom DVD-skive?? (Har aldrig rodet med DVD-brænding før, så jeg beklager hvis det er et dumt spørgsmål).

 

Mvh

Fanner

Til top
pmk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2003 kl. 16:04
Hej Fanner

Hvis du spørger om man kan lave en kopi af en beskyttet DVD (dem man kan leje eller købe), er svaret nej.

Har man brændt en DVD af noget man har optaget vha af Pioneer'en, eller lavet en ikke-beskyttet DVD på ens computer, kan man godt lave en kopi (der er sågar en automatiseret funktion til dette).
Håber dette besvarer dit spørgsmål.

Mvh
Per Michael Knudsen
Til top
Fanner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 22-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2003 kl. 16:26

Kan man heller ikke lægge en DVD ned på harddisken, hvis man foreksempel har lejet en en film nede i Blockbuster, kan man så lige smide den ned på harddisken hvis man ikke når at se den, så man kan se den fra harddisken på et senere tidspunkt??

Jeg har rodet lidt med Northq´s maskine (noget værre lort) den kunne, bare kun i samme tempo som man afspillede filmen, det var en smart ting synes jeg.

Til top
pmk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2003 kl. 16:41
Hej Fanner

    "Kan man heller ikke lægge en DVD ned på harddisken, hvis man foreksempel har lejet en en film nede i Blockbuster, kan man så lige smide den ned på harddisken hvis man ikke når at se den, så man kan se den fra harddisken på et senere tidspunkt??

    Jeg har rodet lidt med Northq´s maskine (noget værre lort) den kunne, bare kun i samme tempo som man afspillede filmen, det var en smart ting synes jeg."


Nix, det kan man ikke. Enig i at det ville være smart, men det kommer nok ikke fra nogen af mærkevareproducenterne - der ville følge en retssag kort efter fra film-producenterne.

Mvh
Per Michael Knudsen
     
Til top
Fanner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 22-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2003 kl. 23:46

Okay, det var ærgeligt.

Men kunne man ikke optage fra en anden (Macrofri) afspiller ned på harddisken eller direkte måske, hvis man forbandt dem med et scart-kabel, kan det ikke lade sig gøre, eller har jeg helt misforstået noget, jeg er klar over at man ikke må, men der er sgu så meget man ikke må

Jeg synes at umiddelbart at muligheden for at kunne gemme og/eller brænde egne DVD-film, ville være rigtig smart, selvom det måske ikke er helt fint i kanten.

 

Mvh

Fanner

Til top
pmk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2003 kl. 06:59

Hej Fanner

Hvis du har en Macrovision fri afspiller, skulle der ikke være noget i vejen for at du optager det analoge signal den udsender på Pioneer'en.

Andre: Ret mig hvis jeg ta'r fejl.

Mvh
Per Michael Knudsen

 

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2003 kl. 13:13

Hej

Der er to former for kopi-beskyttelse. Det ene er macrovision, og det andet er CSS (http://www.disctronics.co.uk/technology/dvdvideo/dvdvid_copyprot.htm#Digital%20Copy%20Protection)

Hvis man har en DVD afspiller som ikke udsender hverken macrovision eller CSS, så kan man indspille signalet fra den analogt på harddisken.

Det er bedst at bruge de billige DVD-afspillere fra Kina. Der er de vist rimeligt ligeglade med internationale regler og normer for kopi-beskyttelse.

Man kan købe en boks der fjerner macrovision, men dels virker den kun på almindelig gammeldags analog video (composite) og dels fjerner den ikke CSS (eller rettere CGMS = copy generation management system) som en DVD afspiller der understøtter CSS vil udsende som en del af det analoge videosignal.

Der er lidt om det her: http://www.videostabilizer.dk

  /Lars

Til top
Fanner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 22-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2003 kl. 14:17

Hej!

Tak for svarene, jeg da blevet lidt klogere

Jeg har dog fundet denne "Macrokiller" som forhandles i Sverige som Både deaktiverer CSS og Macro, ifølge hjemmesiden, læs eventuelt mere her:  http://www.dvdirect.net/

Den kan findes i menuen Macrokillers under Elektronik

 

Eventuelle kommentarer til denne vil være velkomne, nogen der kender den godt/skidt ??

Mvh

Fanner

 

 



Redigeret af Fanner
Til top
Fanner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 22-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2003 kl. 22:30

Update!

Slet ingen der har hørt om denne dims og ved om den virker eller nogen der med teknisk erfaring der ved om det er for godt til at være sandt, for det lyder da godt, gør det ikke??

 

Mvh

Fanner

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2003 kl. 00:33

Hej Fanner

Jeg tror såmen nok den vil virke.

Det lader til at være to udgaver. Et print man kan bygge ind i apparaterne (men så ryger garantien jo) eller en ekstern boks med scart ind/ud og åbentbart også video, s-video og RGB.

Den ene koster 495 SEK, og den anden 995 SEK.

Det er jo noget af en forskel i pris, men jeg ville nok aligevel vælge den eksterne udgave.

  /Lars

Til top
Fanner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 22-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2003 kl. 00:36

Hej Lars!

Tak for kommentaren.

Jeg prøver nok at købe en (vælger også den eksterne) når jeg har fået min DVR-5100, jeg skal nok poste om det virker o.s.v hvis andre kunne være interesseret i det.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu