recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Grønne streger på TV :-(
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGrønne streger på TV :-(

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hjalte Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Grønne streger på TV :-(
    Sendt: 14-December-2005 kl. 22:09
Hej alle...
Jeg købte et 32" crt phillips tv i sidste uge.
Det har så ligget lidt for tæt op af min bas i bilen, da jeg kørte hjem med det (købte det brugt).

Nu er der grønne (og mere eller mindre lodrette) streger hen over hele billedet.
De kan kun ses når billedet er mørkt, eller der skiftes kanal.

Billedet er også lidt grønligt i det, når der skiftes kanal. Altså bare et kort øjeblik.

Jeg har læst en masse om at degausse tv'et.
Og noget med at det skulle gøre det selv, hver gang det kold-startes.
Jeg har prøvet et par gange nu, men der sker ikke rigtigt noget

Jeg har ikke lige modelnummeret på TV'et, men det er et phillips 100 mhz. Fladt billedrør (tror jeg nok det hedder, selve skærmen er flad, og ikke "rund"), 32". ca. 2 år gammelt.

Nogen der ved hvad jeg kan gøre. Skal der måske indstilles på noget inde i fjernsynet, eller er det bare ærgeligt?

Håber i kan hjælpe.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2005 kl. 22:32

Hej Hjalte,

TV kan kun afmagnetisere sig selv til en vis grænse.

Så først skal det afmagnetiseres med rigtigt udstyr. Og det af en fagmand. Og skal det på værksted i den forbindelse, ja, så skal hjemturen ikke ske i din bil.

Efter korrekt afmagnetisering kan det vurderes, om der er andet galt også. Det er der måske, måske ikke. Du skriver ikke, om du har set på billedet før købet og om det var uden fejlene. Igen må en fagmand se på det.

Ring til en eller flere, få evt. et par tilbud - og pøj med det.

PS: Det bliver først rigtigt ærgerligt, hvis du ikke gør noget ved det, for så kan billedrøret skades permanent. Alt for dyrt at udskifte.



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu