recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad skal boksen egentlig bruges til?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad skal boksen egentlig bruges til?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
timzor Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad skal boksen egentlig bruges til?
    Sendt: 26-Januar-2011 kl. 23:20
Waoo/profiber tilbyder coax signal i deres Fiberboks, dog er det ikke alle programmer, der tilbydes "analogt" eller via dvb-c, kun dem fra canal digital (samt dr, tv2 osv ). Men Viasats kanaler sender de ikke ud gennem coax kablet.
Når jeg skriver fiberboks, så mener jeg IKKE den under flimmeren som modtager iptv signalet, men den boks som fiberen kommer ind i

Redigeret af timzor - 26-Januar-2011 kl. 23:21
Til top
Kristian T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-November-2009
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 23:05

Den profiber boks jeg har er også med coax udgang. Har faktisk oplevet at internet og Iptv var nede, men det analoge kørte stadig....

/Kristian T
Til top
mhv_omjk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2010
Sted: Odsherred, DK
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 13:40
- Okay tak for den korrektion
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af mhv_omjk mhv_omjk skrev:

  ..  påstår i at der er en Coaxial Antenne-udtag på Fiber-boksen fra El-selskaberne?!

NEJ! Indlæggene i denne tråd angår Verdo, et energiselskab i Randers.

Jeg kender ikke forholdene rundt om i landet, men det er mit indtryk, at de fleste fiberinstallationer
ikke har noget coax-udtag, og altså kun kan tilbyde IPTV som tv-løsning.

YouSee bruger kun coax-udtag på sin installation i hjem med TDC Fibernet-tilslutning. Man anvender samme tilslutninger som i kabel-tv: coax-udtag til analogt og digitalt tv (DVB-C), coax-stik til radio (FM) og et et udtag for tilslutning til bredbåndsmodem.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
mhv_omjk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2010
Sted: Odsherred, DK
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 09:05
- Nu skal jeg lige være helt med her, for der er et ret så spændende aspekt i den tråd her, men påstår i at der er en Coaxial Antenne-udtag på Fiber-boksen fra El-selskaberne?!
 
- for så kunne man skille IP-TV og Bredbånd helt ad, så de to systemer kunne køre helt uafhængigt af hinanden.
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2011 kl. 23:28
Oprindeligt skrevet af Psudo Psudo skrev:


Fandt dog dette på deres site, hvor de skriver under udstyr
Q:Hvor mange tv kan jeg koble til settop boksen?
A:Du kan koble ét tv til settop boksen. Har du flere tv du gerne vil have tilsluttet skal du bruge flere IPTV settop bokse.
Er det så KUN hvis man vil have de ekstra tjenester som IPTV boksen giver, til andre TV i husstanden? Som jeg læser denne tråd og linket, så er signalet modtageligt fra coax stikket og til vilkårlige antal dvb-t bokse/ TV? V.H. Psudo

Ja, fra antenneudgangen (coax) kan man fordele de i frekvenslisten nævnte analoge og digitale (DVB-T) tv-kanaler og FM radiokanaler til tv og digitale bokse i huset og til FM-radioer.

Bemærk at nogle tv-kanaler kun sendes analogt.
Formentlig er frekvenslisten ændret i forhold til tidligere, i hvert fald fremgår det nu at en række HD-kanaler kun kan modtages med IPTV-boks og ikke på coax. DR HD kan dog modtages på coax.

IPTV-boks skal altså bruges for at modtage bl.a. nogle HD-kanaler. Desuden kræver nogle tjenester (film, ekstra tv-kanaler m.m.) IPTV-boks. Der skal som anført være en IPTV-boks ved hvert tv, hvor man vil modtage IPTV.


Redigeret af Vilhelm - 25-Januar-2011 kl. 23:32
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Psudo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2011 kl. 21:17
hmm....forvirret! Overvejer selv TV delen fra Verdo. Fandt dog dette på deres site, hvor de skriver under udstyr
Q:
Hvor mange tv kan jeg koble til settop boksen?
A:
Du kan koble ét tv til settop boksen. Har du flere tv du gerne vil have tilsluttet skal du bruge flere IPTV settop bokse.
Er det så KUN hvis man vil have de ekstra tjenester som IPTV boksen giver, til andre TV i husstanden? Som jeg læser denne tråd og linket, så er signalet modtageligt fra coax stikket og til vilkårlige antal dvb-t bokse/ TV?
 
V.H. Psudo


Redigeret af Psudo - 25-Januar-2011 kl. 21:18
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af Schytte Schytte skrev:

...
Ahh. kanon, så jeg vil heller ikke miste HD kanalerne ved ikke at bruge boksen under TV'et... Smile
 
Så tror jeg nok den boks ryger ud i garagen.


Fiberflex har her en kort Guide til modtagelse af DVB-T-signalet uden boks.

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Hvorfor i alverden er der overhovedet noget der hedder DVB-C hvis det kan lade sig gøre?
 
En fagmand fortalte mig på et tidspunkt, at DVB-T ikke egner sig til kabeltv og omvendt egner DVB-C sig ikke til luftbåren tv. Begge typer ville blive mere modtagelige overfor forstyrrelser, hvis man byttede dem om. Desuden er der noget med den båndbredde de hver især optager.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Schytte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Jeg har googlet Verdos Frekvensliste

Af frekvenslisten fremgår det at kunden får DVB-T signaler. De fleste er komprimeret i formatet MPEG2. Enkelte andre - herunder alle HD-kanaler - har formatet MPEG4.

Trådstarters tv kan derfor modtage alle kanaler uden brug af boks, hvis det har DVB-T MPEG4 tuner.



Ahh. kanon, så jeg vil heller ikke miste HD kanalerne ved ikke at bruge boksen under TV'et... Smile
 
Så tror jeg nok den boks ryger ud i garagen.
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 13:14
Hvorfor i alverden er der overhovedet noget der hedder DVB-C hvis det kan lade sig gøre?
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 13:12
Jeg har googlet Verdos Frekvensliste

Af frekvenslisten fremgår det at kunden får DVB-T signaler. De fleste er komprimeret i formatet MPEG2. Enkelte andre - herunder alle HD-kanaler - har formatet MPEG4.

Trådstarters tv kan derfor modtage alle kanaler uden brug af boks, hvis det har DVB-T MPEG4 tuner.





Redigeret af Vilhelm - 14-Juni-2010 kl. 13:12
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu