recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Analog til DVB-T?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnalog til DVB-T?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Emne: Analog til DVB-T?
    Sendt: 14-Juni-2010 kl. 21:03
Hey Folkens!

Nu efter alt det med VM osv, har der jo være snak om hvordan man ku få tv'et med sig!
og en af tingene var en Slingbox og tilhørende iPhone app.

MEN, nu er det sådan at jeg har siddet og kigget lidt på den, og fået læst mig frem til at en som Slingbox SOLO, kun er DVB-T Mpeg2 kompatible, og så er det lidt jeg tænker, efter som jeg sidder i et hus, med en lokal antenneforening der (og spørg mig ikke HVORFOR de gør det sådan) stadig sender alle kanalerne ud KUN i analog signal, (og DR HD samt de nye i digitalt signal), om der fandtes en boks, der ku lave det analoge signal, om til DVB-T mpeg2? og evt. nedgradere mpeg4 signalt til et mpeg2? for i så fald, hvad er det for en boks, hvor finder jeg den, og hvad koster den? for sådan en får jeg da brug for, hvis jeg vil se tv3, 3+, discovery osv. via min iPhone?

så hvis nogen kan give mig et godt forslag her, vil jeg være glad :D
- På forhånd mange tak!

(OBS! for det første, nu var det kun fordi det var i forbindelse med VM og det med at tage signalet med sig jeg blev nysgerrig, selve VM siger mig intet, sorry! og for det andet, glem ALT om Mac, sidder på Windoze!)
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

Hey Folkens!.... om der fandtes en boks, der ku lave det analoge signal, om til DVB-T mpeg2? og evt. nedgradere mpeg4 signalt til et mpeg2?
 
Glem det
sådant findes kun i rent prof udgaver, der ikke er for nogen privat pengepung.
 
Du må opsætte en antenne selv eller købe fx en USB modtager til din LapTop computer.
 
Slingbox er ikke en løsning, hvis du kan fange de frie signaler direkte fra luften med en antenne.
 
Lars Smile
 
 
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 19:23
suk! :( havde lige håbet sådanne en boks fandtes.. hvor er det øv!
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu