recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zaptor: er kvalitet af antennekabel vigtig?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketZaptor: er kvalitet af antennekabel vigtig?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2010 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af thxtex thxtex skrev:

Man kan ikke helt sige at det er enten er der signal eller er der ikke. TV kanalerne er spredt ud på frekvensbåndet og der hvor man først vil opleve problemer er på QAM256 kanaler på de høje frekvenser. Man kan eksempelvis have perfekt billede på DR (basis pakke kanal) mens der er pixeleringer på 6'ern (stor pakke kanal). Jo længere kablet er - jo større er tabet på de høje frekvenser.
 
Men nu går spørgsmålet på om man ville få noget ud af et bedre kabel - hvis man altså i forvejen har signal, uden problemer.
 
Der er intet forkert i det du skriver - et godt dobbeltskærmet kabel vil også give færre problemer med f.eks. indstråling.
 
Men nu var spørgsmålet om man ville vinde noget ved at bruge et bedre kabel, når tingene allerede virker - og det gør man altså ikke.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2010 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af dennism dennism skrev:

Men hvis jeg, som skrevet, har signal og der ikke er pixelering - er der så noget grund til at jeg opgraderer mine kabler?
 
Nej - Men....
 
Du skal vide, at  der kan opstå problemer 'ud af det blå'.  Men du kan så også let udskifte kablet til den tid.
 
Der tales fx en del om, at de nye 4G telefoner om nogle år vil kunne anvende tv-kanal 61-69. Da sådant 4G udstyr kan komme meget tæt på dit kabel og dit øvrige tv udstyr, kan det blive nødvendigt med mere  radio-tætte (HF tætte) komponenter - og ikke kun coaxkabler. 
 Men det opdager du jo nok, hvis det sker - og det er ikke lige nu.
 
De dårligste kabler kan også have større tab pr meter, men 1.5 meter kabel - glem det.
 
Skla du købe nyt, så køb kabel, hvor du kan se spec.   Uden at jeg kender eller vil anbefale netop  http://www.av-cables.dk , så angiver de som eksempel flere spec på deres antennekabler.
 
Lars  Smile
 
 
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2010 kl. 11:14
Efter kanalerne blev flyttet hos Stofa, var jeg nødt til at udskifte mine stik til nogle bedre.
Der kom støj ind i de gamle som var af plast.
Venlig hilsen
KB
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2010 kl. 13:45
Efter det blev vedtaget ved lov at de enkelte lejligheder skulle kunne til/frakobles enkeltvist (pakkehensyn), blev der af pladshensyn anvendt tyndere kabel (forkobret stål eller hvad det nu er?)
Til top
dennism Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2008
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 14:15
Jeg er nu begyndt at opleve store problemer med pixelering. Derfor skal jeg have fat i et 7,5m antennekabel, for at det kan nå hen til Zaptorboksen. Burde det ikke være muligt at få kanaler uden pixelering, når man har et kabel på 7,5 meter fra antenneboksen til zaptor-boksen? Eller skal jeg også have fat i en forstærker?

Det er min plan at købe dette kabel i 7,5m:

Jeg skal samtidig også bruge et til min radio på samme længde. Er det ikke lidt over-kill at købe et dyrt kabel til radio - eller hvordan hænger det sammen? Det skal i en Panasonic hjemmebio.
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 17:33
Hvis du bare køber kablet af Stofa ved du jo det virker og de skal stå inde for det. Du har som standard signal til 1 fjernsyn/zaptor boks og 1 radio - uden noget behov for forstærker. Hvis du har pixeleringerne med kun 1 boks på og ikke andet - skal du have tjekket dine forbindelser og stik - hvis det er okay skal du have stofa ud og se på det.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
dennism Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2008
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 20:57
Tak for svaret. Men hvad skal jeg købe af kabel til radio?
Til top
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Status: Offline
Point: 453
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 08:19
hej
køb den samme type f.eks stofas egne kable som ikke er specielt dyr,  jeg selv bruger selv et dyre guld belagt kabel som dette http://www.batteribyen.dk/antennekabel___koaxial_kabel_9_5mm__han____koaxial_kabel_9_5mm__hun__7_5m-p-3286.html?osCsid=ea58554e5a9280814d7274cf8a9e30ea
vil dog ikke lægge hoved på blokken på om det teknisk er bedre, men for mig var det.
mvh jan b
Mvh Jan B
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu