recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 12v udtag i bilen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket12v udtag i bilen

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Direkte link til dette indlæg Emne: 12v udtag i bilen
    Sendt: 08-Juli-2010 kl. 11:21
Jeg fatter altså ikke at bilfabrikkerne bliver VED med det der Cigartænder udtag til 12v.
Det er jo for pokker en standard der går tilbage til 70'erne hvor både far og mor skulle have en cerut mens vi unger sag på bagsædet og led !
Jeg ved godt der er nogen er begyndt på noget andet, men selv dyre "moderne" biler har fortsat Cigartænder udtag foran, ved bagsædet og i bagagerummet.
 
Nu arbejder TV folket på en ny HDMI standard der kan trække 100w over et nyt stik. Det må da være muligt at lave noget hvor man kan benytte f.eks. USB standard og så nogle converetere til forskellige enheder som laptop, PS3 og alt det andet gejl...
Hvorfor skal så mange have en 220v Inverter installeret for at gå fra 12V til 220V og så retur til 12v for opkobling af en PC !! Grrrrrr....
 
C5
 
P.s. ja sommervarmen trykker :)
 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af ceefive ceefive skrev:

Jeg ved godt der er nogen er begyndt på noget andet, men selv dyre "moderne" biler har fortsat Cigartænder udtag foran, ved bagsædet og i bagagerummet.


Det er da smart. Dit udstyr paser i stikket i både den nye og den gmale bil (GPS eksempelvis)

Oprindeligt skrevet af ceefive ceefive skrev:

Hvorfor skal så mange have en 220v Inverter installeret for at gå fra 12V til 220V og så retur til 12v for opkobling af en PC !! Grrrrrr....


Fordi de folk er for dumme til at købe en god DC/DC konverter der kan gå direkte på bilens 12 volt?

Jeg har til min Dell laptop en lader der kan køre på bilens 12 volt og almindelig 230 volt. Bør jeg nævne at den kun fylder det halve af den lader der fulgte med laptoppen?

Klaus

Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 13:29
Har selv installeret en converter inde i handskerummet. Det eneste jeg synes der er irriterende ved den jeg, er at den ikke slukker og tænder selv med bilen. Udover det fungerer den som den skal.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu