recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TVIX 6600N - lydcut mellem numre
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTVIX 6600N - lydcut mellem numre

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Emne: TVIX 6600N - lydcut mellem numre
    Sendt: 09-Juli-2010 kl. 21:43
Hej med jer

Jeg har en Tvix 6600n som jeg bruger til at afspille bl.a. musik fra min NAS.

Det fungerer som sådan fint, bort set fra at jeg mellem hvert nummer oplever at lyden "cuttes", det vil sige at der opstår en pause mellem hvert nummer, og når et nyt nummer starter, får jeg ikke begyndelsen med, og vi taler om de ca. første 3 sekunder af det næste nummer...

Tvix'en er tilsluttet min Onkyo 608 med HDMI.

Er der en indstilling på Tvix'en eller Onkyo'en jeg skal kigge på?!



Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
jeps Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juli-2004
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2010 kl. 07:29
Hvad jeg har hørt, så skyldes problemet at signalet kører gennem HDMI.
Teorien skulle være, at ved skift af lydfil skal Tvix'ens HDMI genforhandle alverdens ting og sager med receiveren for at sikre afspilning.
Problemet skulle ikke være der ved SP/Dif og analog udgang.
Jeg bruger selv HDMI og bander over det, hver gang jeg hører musik. Dog synes jeg det er blevet bedre fra og med 1.9.9 firmwaren.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2010 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af jeps jeps skrev:

Hvad jeg har hørt, så skyldes problemet at signalet kører gennem HDMI.
Teorien skulle være, at ved skift af lydfil skal Tvix'ens HDMI genforhandle alverdens ting og sager med receiveren for at sikre afspilning.

Det giver god mening, da man kan se at receiveren ved start af hvert nummer skifter input.

Citér
Problemet skulle ikke være der ved SP/Dif og analog udgang.
Jeg bruger selv HDMI og bander over det, hver gang jeg hører musik. Dog synes jeg det er blevet bedre fra og med 1.9.9 firmwaren.

Jeg har ikke lagt mærke til om der har været forskel på de sidste par firmwares - men jeg har ikke lagt nyeste officielle på, det vil jeg prøve.

Skift til SP/Dif kommer ikke til at ske Wink
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu