recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - STB med Ethernet port på trådløst netværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSTB med Ethernet port på trådløst netværk

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Emne: STB med Ethernet port på trådløst netværk
    Sendt: 14-Juli-2010 kl. 12:14
du skal blot have fat i et accesspunkt eller en bro. det er stadig en lille boks, men så ser det ud som om at STB'en bliver koblet direkte på din switch. det kunne fx være en linksys wet54g eller en dlink DAP et eller andet.
Til top
hendis Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 10:46
Jeg har anskaffet mig en ABCOM IPBox 9000HD som kan forbindes til et LAN via sin Ethernet-port. Dette vil give mig mulighed for bl.a. at afspille MP3 filer fra en shared folder på min PC.
 
Den står ret langt fra min internet router og i et andet lokale, så det kommer næppe på tale at trække et kabel. I stedet ville jeg gerne have den til at køre via mit trådløse WiFi-net. Det skal fra STB'ens synspunkt se ud som om den er koblet direkte til routeren.
 
Kan det overhovedet lade sig gøre, og hvad skal jeg i givet fald lede efter?
 
En anden løsning som jeg har overvejet, involverer en USB trådløs netværksadapter (jeg har faktisk en liggende som blev brugt sammen med min Zaptor box, og STB'en har en USB-port), men det ville vel kræve at STB'en vidste noget om trådløse netværksprotokoller og security-schemes, og det ser det ikke ud til at den kan. Men måske kan man finde noget Linux-software på nettet som kan gøre det muligt?
 


Redigeret af hendis - 14-Juli-2010 kl. 10:48
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu