recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken skal jeg tage
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken skal jeg tage

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af anoz anoz skrev:

... men som jeg lige husker det, skal man taste vejnavnet først på Garmin'en og så lister den et par valgmuligheder mht., hvor den vej eksisterer (kan godt være jeg husker forkert?) - hvorimod Mio'en er fuldstændig ligeglad med hvilken rækkefølge, du indtaster adressen i. Det er selvfølgelig en smagssag, hvad der er nemmest.
 
På Garmin kan du også selv vælge, om du vil taste by, post-nr. eller vejnavn først...
 
M.v.h.
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af anoz anoz skrev:

... men som jeg lige husker det, skal man taste vejnavnet først på Garmin'en og så lister den et par valgmuligheder mht., hvor den vej eksisterer (kan godt være jeg husker forkert?) - hvorimod Mio'en er fuldstændig ligeglad med hvilken rækkefølge, du indtaster adressen i. Det er selvfølgelig en smagssag, hvad der er nemmest.
 
På Garmin kan du også selv vælge, om du vil taste by, post-nr. eller vejnavn først...
 
M.v.h.
Nåh, så husker jeg forkert - men det er jo kun godt Smile
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 18:24
Disse 2  features som i hvert fald Garmin har , - er meget vigtige for mig pga mit køremønster .
 
1 : " Vej før by " - altså man kan taste et vejnavn, og GPS´en fortæller hvike byer der har dette vejnavn . ( et must når man feks ikke har styr på om "recorder-vej" ligger i Hasle eller Åbyhøj . . ) 
 
2 : "Byer" - man taster et bynavn - uden at skulle taste vej,postnr osv - og GPS´en navigerer dig til et fixpunkt i nævnte by .
 
Kan TomTom og Navigon dette ? ?  
 
 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 18:45
Min TomTom kunne ikke. Min Garmin kan og det fungerer fint. Døjer dog med nogle gange at søge vej-/bynavne når der er æøå eller aa. Der skal man ramme det rigtige og det er ikke altid at det er den rigtige stavemåde der er registreret i Garmin. Men er meget funktionel og let at bruge.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 23:18
Mig en gåde hvis TomTom stadig fravælger disse helt basale søge-features ? ! Hvad med Navigon ? ?
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2010 kl. 00:12
Når jeg overhovedet deltager i debatten,så er det fordi jeg har aaft mulighed for at prøve en del forskellige håndholdte navigationssystemer, og ikke at det gør mig til professor, men mere fordi mange ikke kender MioMoov hvilket jeg synes er lidt synd da det er en virkelig god navigation.
Jeg skal ikke kunne sige om de andre i dag også har samme funktioner,men jeg er aldrig stødt på nemmere navigationssystemer, out of the box.
Gå en tur i El-giganten, prøv lidt forskelligt,men gør dig selv den tjeneste at bruge noget tid på at prøve de forskellige funktioner.
 
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2010 kl. 07:53
Nu skal jeg så vælge navigation til min Android mobil tlf. Og der er Mio ikke på banen . Men Navigon er en mulighed , og måske senere TomTom . Derfor håber jeg på svar . . .?
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2010 kl. 00:09
For lige at komme med et nyt (og meget anderledes) indput til det generelle spørgssmål omkring valg af GPS. så har jeg nu investeret i en Garmin Nüvi 3790T som ganske rigtigt (om Henrik B og Lennon mævner), er ligeglad hvad man taster først, og sidst men ikke mindst foreslår den hvis man eks. skriver "Høje- " automatisk Høje Taastrup, hvilket jo betyder at min ikke på forhånd skal vide om de vil have stavet det på den ene eller anden måde.
Garmin Nüvi 3790T er den bedste navi jeg til dato har haft, og hvilken drøm af en stemmestyring :-)
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2010 kl. 00:26
Der er, som altid, fordele og ulemper ved de forskellige mærker og det er kun den enkelte der kan vurdere hvad der betyder mest for vedkommende.

Jeg har f.eks. haft en Navigon i 4 år og aldrig savnet muligheden for at taste vejnavn før bynavn, mens andre mener at det er en uundværlig feature.

Til gengæld synes jeg at TomTom's HD Traffic modeller ser rigtig smarte ud.
Der er selvfølgelig en årlig omkostning for at have HD Traffic efter det første år, men prøv at kigge lidt på http://routes.tomtom.com (zoom ind på DK) og se hvordan TMC bliver gjort fuldstændig til grin...

Tag også et kig på http://www.gpsforalle.dk
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu