recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forsendelse af tunge pakker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForsendelse af tunge pakker?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Direkte link til dette indlæg Emne: Forsendelse af tunge pakker?
    Sendt: 24-Juli-2010 kl. 18:23
Jeg ville for noget tid siden sende to højttalerenheder fra Roskilde til Aalborg. Pakken vejede 24 kg.

Postdanmark afviste at tage pakken, for de tager ikke pakker over 20 kg.

Danske Fragtmænd tager generelt ikke imod pakker fra private, kun fra firmaer.

GLS ville godt tage pakker fra private, men ikke over 20 kg.

DPD tager ikke pakker fra private.

FedEx tager ikke indenrigspakker.

DHL ville godt tage pakker fra private også gerne over 20 kg, men magneter er åbenbart farligt gods, så beklager.

Jeg endte med at pakke højttalerne om i to 12 kg pakker og sende dem med Postdanmark, men det havde jo ikke været en mulighed med fx. en forstærker eller for den sags skyld hvis jeg havde skullet sende en samlet højttaler..

Hvad gør I når I har solgt fx. en tung surroundforstærker eller måske en subwoofer på over 20 kg til en gut i den anden ende af landet? Findes der en transportmulighed for private eller står den på selvhenter hver gang?
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2010 kl. 18:56
Lige netop her vil jeg mene vi har en service som ikke er udbudt i DK. Jeg har haft samme problem netop med at sende en forstærker på 18,4 kg + emballage (dvs. et stykke over 20 kg samlet), og har måttet pille den fra hinanden (!) for at sende den.

TNT ville gerne sende den, men så skulle jeg møde personligt op i deres central i Kolding - en dejlig tur at tage når man kun ejer cykel.

For mig giver det ikke logik at firmaer kan sende pakker over 20 kg, mens private ikke kan. Jeg ville gerne give dét ekstra for at kunne sende tunge pakker afsted. 
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2010 kl. 22:09
Jeg var inde og checke på UPS og DHL's hjemmesider. En 25 kg pakke på 30x30x30cm fra Roskilde til Ålborg kostede ca. 700 med UPS og 3500 med DHL.. Jep, femogtredivehundrede!!

Man burde lave et skuffefirma der udelukkende udfyldte fragtbreve for private.

Fx. du skal have sendt din 22 kg forstærkerpakke. Du går ind på "privattransporten.dk" og indtaster mål og vægt på pakken, til og fra adresse, værdi og den slags. Du betaler porto + 20 kroner og dagen efter modtager du en korrekt udfyldt fragtseddel med posten. Du tager pakken og fragtsedlen under armen ned til din lokale fragtmand og siger "Davs, jeg kommer fra firmaet privattransporten, jeg vil gerne sende den her" og det er så det..
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2010 kl. 22:33
Men hvis jeg har en virksomhed med et CVR-nummer, er det så nok til at kunne sende pakker som firma eller er der mere i det? - Jeg tror det er nok.. for jeg har planer om at starte noget småt op. Problemet er vel bare at pakkerne vel skal afhentes på adressen eller? 

En anden ting: Er det mon lovligt at gøre hvad du beskriver i den sidste paragraf?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2010 kl. 23:17
Har du checket hvad 3x34 skal ha' for at sende en 25 kg pakke på 30x30x30?
 
Jeg gav 700 kr for en pakke på størrelse med 50" TV og en vægt på 40 kg, så den lille pakke kan ikke koste ret meget.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2010 kl. 23:29
@Kampus:
Kører 3x34 ikke med taxametertakster? En "taxa" fra Sjælland til Aalborg er nok ikke helt billig..

@Anima:
Ang. lovlighed er det vel det et shippingfirma gør, bortset fra at shipping firmaer for det meste heller ikke handler med private..

Ang. det med afhentning har de fleste fragtfirmaer mulighed for at man selv indleverer pakkerne, så det kunne klares ved at fragtbrevet bare udstedes til indlevering på den fragtcentral der ligger nærmest.

Problemerne optår vel først hvis der sendes et eller andet farligt gods og dit "speditionsfirma" står som afsenderen?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2010 kl. 23:46
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

@Kampus:
Kører 3x34 ikke med taxametertakster? En "taxa" fra Sjælland til Aalborg er nok ikke helt billig..

@Anima:
Ang. lovlighed er det vel det et shippingfirma gør, bortset fra at shipping firmaer for det meste heller ikke handler med private..

Ang. det med afhentning har de fleste fragtfirmaer mulighed for at man selv indleverer pakkerne, så det kunne klares ved at fragtbrevet bare udstedes til indlevering på den fragtcentral der ligger nærmest.

Problemerne optår vel først hvis der sendes et eller andet farligt gods og dit "speditionsfirma" står som afsenderen?
Nej! Du aftaler prisen med chaufføren. 3x34 er landsdækkende og har udgangspunkt flere steder i landet.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2010 kl. 00:02
Kampus, hvordan afregnes prisen såWink

Jo, såmænd 11,13 kr pr. km eller minimum 210 kroner. Det står der på deres prisliste incl. moms.

Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2010 kl. 00:06
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nej! Du aftaler prisen med chaufføren. 3x34 er landsdækkende og har udgangspunkt flere steder i landet.


Hmm, de priser jeg kan finde på 3x34.dk er sådan nogle med en startpris og så en takst pr. kørt kilometer og en minuttakst for at holde stille, hvilket er den måde taxakørsel fungerer på. Det er så muligt de også tilbyder nogle aftalte priser, men lur mig om ikke de er lavet udfra et overslag i forhold til taxameteret? Hvor langt fik du transporteret din pakke til 700?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2010 kl. 10:55
Har godt set den prisliste. Men her får du jo en exclusiv transport af kun din pakke. Det jeg fortæller, er at man kan aftale at få afhentet sin pakke, som så indgår i en transport af flere pakker, og derved bliver billigere. Tager så osse mere end et døgn. Min pakke blev afhentet i CPH fredag og afleveret i Vejle mandag
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu