recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo 508/608 - TV/CD bøvl
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo 508/608 - TV/CD bøvl

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo 508/608 - TV/CD bøvl
    Sendt: 25-Juli-2010 kl. 10:33
Hej Forum!
 
Så har jeg efterhåndet fået installeret og tunet min Onkyo SR508 og er generelt ret tilfreds.
 
Jeg har dog et problem med deres ulogiske sammenkobling af "TV/CD". Hvis der er to stykker hardware som stort set altid bliver koblet til en receiver, så er det vel en CD og et TV, så hvorfor i alverden slå netop disse to funktioner sammen???
 
Nå - men mit ½ år gamle Panasonic understøtter ikke ARC så jeg har forbundet TV'ets "out" til receiveren via et optisk kabel til "TV/CD" optisk in. CD-afspilleren er så koblet via analog audio til "TV/CD" in.
 
Problemet er nu, at det er stort set umuligt at få receiveren til at forstå at den skal modtage lyd fra CD'en. Selvom TV'et står på stand-by, så reagerer receiveren ikke på at CD'en tændes og at der er lyd på den analoge forbindelse, før der er gået lidt over 1 minut - men så skifter den også over på CD. Hvis fjernsynet har været tændt efter at receiveren blev tændt går der over 2 minutter, før receiveren begynder at afspille en CD. Tryk på "TV/CD" på fjernbetjeningen eller enheden selv ændrer ingenting...
 
Er der noget jeg har overset???
 
Jeg kunne naturligvis flytte den analoge audio fra CD til den ubrugte "VCR/DVR" indgang men den er ikke assignable og det vil gå seriøst ud over WAF at man IKKE skal trykke på CD for at lytte til musik...
 
/ Anders
 
Video: Samsung UE46F8005, Panasonic BD60 bluray og Octagon SF 1028P recorder
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2010 kl. 10:39
Det er da noget bøvl! Jeg ville simpelthen ikke ha' sådan en dum reciever i mit hus Unhappy
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2010 kl. 10:42
 
 Det er et problem at man har mange enheder der skal tilsluttes og det ikke passer sammen med det som det skal. Jeg bruger f.eks BD på DVD, og DVD på CD, og CD på AUX, TV er på TV Analog, og STB er på TV Digital. Så sådan er det ofte.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2010 kl. 10:46
Ikke hvis man har en egnet reciever. Jeg har BD på BD, HDD på DVD/HDD, CD på CD analog, og TV på TV/Sat
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2010 kl. 10:50
 
 Jeg skrev jo heller ikke at det var sådan på alle, men på mange. Så må man bruge de Inputs der er mest logisk, og heldigvis kan et Input jo også bruges til andet end det som det er navngivet med.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2010 kl. 10:55

Hvis man kan huske hvad der er tilsluttet hvor, så er det jo også uden betydning hvad de hedder, bortset fra Phono - den er så heller ikke til stede på de fleste. Personligt bruger jeg faktisk kun to HDMI indgange og så netop den føromtalte Phono til en pladsespiller. Resten er sat i min videoprocessor (PS3 er den anden HDMI kilde, mest fordi man kan mærke en smule delay, hvis den køres gennem videoprocessoren)

Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2010 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

Hvis man kan huske hvad der er tilsluttet hvor, så er det jo også uden betydning hvad de hedder
Jeg skal nok overleve, men det går altså noget ud over WAF at det ikke er WYSIG Ouch
(What You See Is what you Get)
 
- det kan vist kun reddes med en universal-fjernbetjening!
 
/ Anders
Video: Samsung UE46F8005, Panasonic BD60 bluray og Octagon SF 1028P recorder
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2010 kl. 11:22
Ja, eller en ny tekst på DVD knappen på remoten
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2010 kl. 11:30
Desvære deler tv/cd ingang på onkyo. ( har selv en 608 )

Men der er jo mange andre indgange. Og ingangene kan jo renames.

Jeg har også optisk fra tv til tv/ cd indgangen. Og bruger en af de andre analoge indgange til min cd afspiller

Dene andre problemer virker som du har aktiveret noget arc. Eller anden styring af tv via hdmi for jeg kan da frit skifte på min 608

Skal bemærke at jeg bruger en universal remote. Så jeg oplever ikke det som problem her i huset.
Da waf'en blev høj pga der kun skulle trykkes på een knap for at tilrette det hele
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2010 kl. 11:33
Mht WAF så få dig en Harmony One fjernbetjening.

Så kan du på remoten trykke Hør CD, eller hør musik eller hvad du nu vil.

Så kan du evt på denne aktivitet gennenført:

- Sluk for alt andet (f.eks. tv, digital modtager SAT/Kabeltv)
- Tænd for Reciever (hvis den er slukket)
- Tænd for Cd afspiller (hvis den er slukket)
- Indstil Reciever til den ønskede indgang (VCR/DVR)
- Afspil CD med automatisk tryk på play (Eller åbn cd skuffen).

Du kan alt med de harmony remotes.

Jeg bruger ikke særlig logiske indgange på min reciever, da jeg har sammme type problem som dig. Men det sørger remoten for, at konen ikke bliver forvirret over. Hun skal bare trykke på remoten hvad hun vil, så sørger den for at samtlige enheder gør det de skal..

Har pt. disse aktiviteter: SE TV (bruger WMC), Se DVD (Bruger stand-alone Blue Ray), Spil Xbox, PS3, Wii (Bruger hver sin aktivitet), Hør musik.

Også har jeg programmeret fjernbetjeningen, til at fortælle de forskellige enheder hvad de skal.

Eksempelvis Hør Musik. Her bruges TV'et, Recieveren og mediacentret.

- Tv'et tændes, sættes på HDMI3.
- Mediacentret Tændes.
- Recieveren tændes, sættes på DVD (Optisk)
- Efter 12 sek. vælges 1xGrøn Knap, 1xOP, 1xVælg. (på MCE)
- Alle andre enheder slukkes

Nu står alt som det skal, og jeg er på skærmen inde i musikbiblioteket på min MCE. Hvis jeg skal skrue op/ned, ved remoten, at det er recieveren der skal gøre det.

Bare nogle af de ting jeg synes fungere 100 på sådan en remote


Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2010 kl. 11:51
Tak for de gode råd!
 
Har allerede en Harmony 655, men den er ret nedslidt (f.eks. virker kanalvælgeren ikke!), så jeg har længe kigget på en Harmony One, men tror lige jeg må vente til der er løbet lidt $$$ ind på kontoen igen. Men i mellemtiden kan jeg da forsøge at få det til at virke med den gamle Harmony - det burde jo være til at migrere indstillingerne til en ny remote "med et tryk på en knap"...
 
Synes bare at det er irriterende at Onkyo lige netop har lagt "TV/CD" på samme indgang, når nu mere "eksotiske" ting som "VCR/DVR" og "Game" har fået deres helt egen indgang - og deres remote ellers fint kunne bruges som universel-remote.
 
Takker!
Anders
Video: Samsung UE46F8005, Panasonic BD60 bluray og Octagon SF 1028P recorder
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2010 kl. 11:58
Du kan sagtens migrere ALT over på en ny remote.

Det gøres bare ved, at trykke på "ny fjernbetjening" i logitech programmet, så klarer den resten.

Som du selv siger, så sæt alt op så det spiller max på den gamle remote. Det tager jo en hel del tid, før man er helt tilfreds. Også er du klar til bare, at smide hele dit setup over på Harmony One, når den kommer ind af døren..

Kører i øvrigt med Harmony 525, men skal have en One, når der er råd..


Redigeret af alyz - 25-Juli-2010 kl. 11:58
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu