recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Betaling med betalingskort på posthuset.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBetaling med betalingskort på posthuset.

 Besvar Besvar
Afstemningsspørgsmål: Synes du at man bør kunne betale med alle gængse betalingskort?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
2 [33,33%]
4 [66,67%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Emne: Betaling med betalingskort på posthuset.
    Sendt: 06-August-2010 kl. 11:01
Hej.
 
Er der andre end mig, der synes at det er for ringe at man ikke kan betale med betalingskort på posthuset - andet end hvis man er kunde i Danske Bank?
 
Se mail korrespondance herunder:
 
Thorvald:
 En gang om måneden tager jeg turen ned til posthuset (eller retter postbutikken efter at den er flyttet) for at betale mine omkring 30 regninger, til et samlet beløb på omkring 30.000,- - svinger lidt, selvfølgeligt. Men før jeg kommer på posthuset, skal jeg omkring banken og hæve penge på noget af beløbet samt lave mig en check på resten.

Jeg har spurgt om ikke man kan betale med Visa Electron, men nej det kan man ikke - fordi det ikke kommer fra Danske Bank!! Det synes jeg er for dårligt, at man i denne moderne verden ikke kan betale med alle gængse betalings kort, ligesom i Fakta og alle andre butikker. Det skal PostDanmark se at få lavet om på - synes jeg. Det kan ikke passe at man ikke kan betale med betalingskort på posthuset, i stedet for at skulle betale med 1000'vis af kontanter og andet godt. Desuden ville sikkerheden for medarbejderne også blive højere, fordi der så ikke er så mange penge på posthuset. Hvorfor er det ikke en betalingskortlæser på posthuset, ligesom i de fleste butikker!!??
 
Post Danmark:
Det kan måske synes lidt mærkeligt, at ikke alle betalingskort kan benyttes på landets posthuse og postbutikker.
Imidlertid er der indgået en aftale med Danske Bank om ekspedition af giroindbetalingskort. Man kan sige at Post Danmark i den forbindelse er befuldmægtiget på vegne af Danske Bank.
 
Derfor er det bankens beslutning hvilke typer kort, der kan benyttes til betaling af disse ydelser.
 
Thorvald:
Ja - måske. Men ekspedition af giro indbetalingskort har ikke noget som helst at gøre med hvilke betalingskort der skal kunne bruges. Det kan Danske Bank ikke bestemme - det kan ikke passe at de har lov til det. Post Danmark og Danske Bank er to forskellige forretninger. Ja, Post Danmark har en aftale med Danske Bank om visse ydelser - men det skal ikke forhindre Post Danmark i selv at bestemme, hvilke betalingskort der kan anvendes. Danske Bank mister jo ikke noget ved at kunder der ikke er kunder i Danske Bank, kan betale med øvrige og normale betalingskort, som Visa Electron, Visa, MasterCard, Dankort osv. osv.

I virkeligheden burde Post Danmark vel have en aftale med PBS (eller hvad det nu hedder) om hvilke kort der skal kunne bruges og ikke med Danske Bank. Derfor kan Post Danmark jo godt stadig have sine øvrige aftaler med service ydelser fra Danske Bank.

Jeg synes ganske enkelt det er for dårligt, både at Danske Bank binder Post Danmark på den måde og også at Post Danmark lader sig binde. Det er ikke god kundeservice + at det ville forbedre forholdene for Post Danmarks medarbejdere, idét, hvis der er flere der betaler med betalingskort, så er der også færre kontanter på posthuset / postbutikken.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 12:11
Du glemmer at Giro blev opkøbt af Bikuben i 90'erne. Bikuben blev til GB Bank, som så sidenhen blev opkøbt af Danske Bank.
 
Men irriterende er det da..
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 12:19
Jeg ville løse det problem på en anden måde...
 
Der er simpelhen ingen grund til mere at møde op på et posthus og betale regninger....
 
Det kan  klares med homebanking/ PBS i stedet??
 
Så kan posthusene beholde deres særheder med hensyn til modtagelse af betalingskort...


Redigeret af avh - 06-August-2010 kl. 12:46
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 12:47
Sig mig - hvad har giro overhovedet at gøre med hvilke betalingskort, der kan anvendes til at foretage betaling for at sende en pakke, betale regninger, købe frimærker og hvad man nu ellers gør på posthuset?? Jeg kan ikke se at det har noget som helst med hinanden at gøre.
 
#avh: Du har til sin vis ret - MEN og der er et men. Ikke alle har computer, ikke alle har internet, ikke alle har netbank. Jeg har alt dette og alligevel kan jeg ikke betale regninger via netbank. Disse funktioner er lukket i min netbank pga. bankens politik om at hvis man er registreret i RKI, kan man ikke bruge disse funktioner. Jeg er næppe den eneste i Danmark. Desuden som sagt, ville det også øge sikkerheden for Post Danmarks medarbejder, med færre kontanter og checks på posthusene.
 
Desuden overser du at det ikke kun drejer sig om at betale regninger. Det drejer sig også om diverse andre ydelser som man bruger posthuset til - hvorfor skulle man generelt set ikke kunne anvende betalingskort på posthuset lige så vel som i en butik? Det kan jeg ikke se nogen logisk grund til. Hvorfor ikke bruge de moderne hjælpemidler der findes?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 13:10
Synes ikke selv at have oplevet problemet, det er muligt at betale med dankort også...
 
De eksempler du nævner kan jeg godt se at man kan komme på herrens mark, når man ikke kan benytte homebanking/PBS...  (moderne form for fredløs)
 
Men kan man ikke få banken til at betale regningerne enten som ekspedition eller somt der hedder kuvert-service o.l, hvor man lægger dem i bankens postkasse???
Når banken lukker af for homebanking m.v. må de vel stille nogle alternativer til rådighed...
 
Forøvrigt kunne jeg forestille mig det har noget med omkostningerne i sådan et lille posthus at gøre... (f.eks. postbutik i supermarked)
F.eks. koster det et beløb (til PBs m.fl.) for at kunne modtage dankort, men endnu større beløb, hvis man vil kunne modtage andre kort-typer...
 
Ja posten er inde i nogle struktur-problemer, reelt er der ikke ret meget at komme på posthus efter..
At sende og hente  pakker...
De sidste ikke engang mere,  f.eks. efter oprettelsen af postbokse.
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 13:38
Der var engang noget der hed samlekuverter til girokort, som man så kunne sende ind til banken. Men af en eller anden grund eksisterer det system ikke mere. Man kan dog putte girokortene i en kasse i banken, men dels så skal der så skrives en del mere information på girokortet - og det gider man ikke rigtig når man har 30+ stks - men den væsentligste årsag til at jeg ikke gør det på den måde er at jeg godt kan lide at jeg når jeg betaler dem på posthuset, så ved jeg de er betalt og hvornår og jeg får kvitteringsdelene med hjem. Så hvis en kreditor brokker sig, scanner jeg bare kvitteringsdelen og siger i en mail at jeg har betalt.
 
Jeg har absolut ikke noget imod turen ned til posthuset. Den søde postdame (hvis det er hende der er på arbejde) er næsten turen værd alene. Men også det at få noget frisk luft, en god lille cykeltur og en pause fra arbejdet (sidder hjemme og arbejder hver dag) er også turen værd. Jeg synes bare, at det godt kunne være lidt lettere at foretage selve betalingen.
 
Ja, du kan betale med Dankort og VisaDankort, men sådanne kort kan jeg ikke få. Ja jeg kunne måske oprette en konto i Danske bank alene med det formål at få et kort fra Danske bank og så overføre penge fra min konto i Sydbank til kontoen i Danske bank inden jeg tager ned på posthuset. Meeeeen...
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du glemmer at Giro blev opkøbt af Bikuben i 90'erne. Bikuben blev til GB Bank, som så sidenhen blev opkøbt af Danske Bank.
 
Men irriterende er det da..
Ja. Giro skulle aldrig have været privatiseret.

Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

D
Ja, du kan betale med Dankort og VisaDankort, men sådanne kort kan jeg ikke få. Ja jeg kunne måske oprette en konto i Danske bank alene med det formål at få et kort fra Danske bank og så overføre penge fra min konto i Sydbank til kontoen i Danske bank inden jeg tager ned på posthuset. Meeeeen...
Kan du så ikke få en konto i en anden netbank til at betale regninger med? Det er vel forhåbentlig ikke alle, der ikke lader dig betale via netbank, fordi du står i RKI.

Venlig hilsen
KB
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 13:58
Nu er Giro solgt fra og det er rigtig mange år siden, så Giro/Indbetalings kort og Post DK har ikke noget med hinanden at gøre, udover at Post DK udfører en service for Danske Bank, på de primisser/regler som Danske Bank udsteder. Så selvfølgelig er Post DK nødt til at overholde disse regler. 
 
Du kan også vælge at betale dine regninger i Sydbank, hvor du har konto.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 14:07
Jeg har stadig svært ved at se hvorfor Post DK ikke skulle kunne modtage diverse gængse betalingskort, selvom girokort går over Danske Bank. Og jeg kan heller ikke se hvorfor Danske Bank skal bestemme hvilke betalingskort Post DK må kunne modtage. Betalingskort og girokort har jo ikke noget med hinanden at gøre.
 
Jeg har tidligere forsøgt at flytte til en anden bank, inkl. Danske Bank. Men de vil ikke have mig, selvom jeg ikke har nogen lån i banken. Ved ikke hvorfor, jeg er ellers flink nok... :-) Om jeg så kan oprette en netbank konto et andet sted (hvor?) og så beholde min konto i Sydbank, ved jeg ikke. Jeg tror jeg har været omkring det før, uden at det blev til noget.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg har stadig svært ved at se hvorfor Post DK ikke skulle kunne modtage diverse gængse betalingskort, selvom girokort går over Danske Bank. Og jeg kan heller ikke se hvorfor Danske Bank skal bestemme hvilke betalingskort Post DK må kunne modtage. Betalingskort og girokort har jo ikke noget med hinanden at gøre.
 
Jeg har tidligere forsøgt at flytte til en anden bank, inkl. Danske Bank. Men de vil ikke have mig, selvom jeg ikke har nogen lån i banken. Ved ikke hvorfor, jeg er ellers flink nok... :-) Om jeg så kan oprette en netbank konto et andet sted (hvor?) og så beholde min konto i Sydbank, ved jeg ikke. Jeg tror jeg har været omkring det før, uden at det blev til noget.
Det jeg kunne forestille mig, er noget med sikkerhed. Hvem skal dække, hvis der er misbrug med kort. Her er der måske kun dækning, hvis man har overholdt de regler der er, er der ingen dækning.
 
Derudover så er alt jo EDB idag, så når man laver systemer, så laver man dem så systemerne overholder reglerne.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu