recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har du teknisk ekspertice
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHar du teknisk ekspertice

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2006 kl. 16:21

Jeg har testet det nævnte diagram blot med dioder, og lad mig bare konstatere, at det ikke blev nogen succes. Mon dioder selv spiser noget af signalet...

Jeg tygger lidt videre på en løsning - skal have undersøgt noget mere om anvendelse af dioder i forbindelse med audio signaler. Jeg giver naturligvis feedback når jeg kommer videre.

Mvh Sapper

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2006 kl. 16:29

Hej Prasmus

Tak for dit svar. Det er ikke så lige til, for der er også tænd/sluk signal på ben 4. i et PowerLink kabel. Derfor har jeg givet Sabber min løsning som er mekanisk. Om der så er nogen der kan finde en elektronisk løsning, vil det da bare være dejligt.

Der er skrevet meget frem og tilbage på denne tråd om en DeToma / B&O tilslutning. Om der senere vil komme en
løsning på en elektronisk omskifter kontakt, ved jeg ikke, men her den mekaniske omskifter kontakt og tilslutnings
diagram.

Beskrivelse af hvordan du kan, tilslutte Aktive højttaler med PowerLink tilslutning, manuelt mellem en Beosound
model og DeToma X 501, med mulighed for volume tilpasning også ved digital lyd tilslutning.

En Beosound model vil i dette setup kunne afgive analog Radio / CD og videre give normal TV lyd i stereo, til to aktive front højttalerne og en aktiv subwoofer.

Beosound vil også afgive et start signal til DeToma, som den kræver, uden at sende lyd, i stilling højttaler-- DeToma.

DeToma vil i dette setup kunne afgive Dolby ProLogic 5.0 og 5.1 digital lyd til to aktive front højttalerne, en aktiv
subwoofer, en aktiv center højttaler og to aktive bag højttaler. Det er muligt at tilslutte TV, DVD, HD/DVD med et
digitalt eller et analog liniesignal til DeToma X501.

Beo4 fjernbetjening bruges til styring af lyd styrke på det hele og div. på b&o produkter.

Det skal understreges at denne opsætning ennu er uprøvet, og en uforudset tilpasning måske bliver nødvendig.

God fornøjelse med byggeriet.

Mvh. Peter Pan.



Redigeret af Peter Pan
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2006 kl. 16:35
Her omtales de begrænsninger der giver problemer.
 

 
DeTomas eget forslag til opsætning.
 

Her e-mail adr. til DeTomas produkter.
 
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2006 kl. 16:38

Her hvordan BeoLab højttaler kan tilsluttes.

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2006 kl. 21:23
Prasmus
Du skrev tidligere at du var i tvivl om signalvejen i DIN boksen, at signalvejen måske skulle ligge på ben 4 & 5. At fordele et PowerLink signal svare til at parallel koble 12 volt batterier.der er naturlig vis en spejl vending af loddeside på bøsninger og stik. Her et billede.
 
 
 
 
Mvh. Peter Pan.
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu