recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Recorder kan fjerne kopisikringen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken Recorder kan fjerne kopisikringen

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2004
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken Recorder kan fjerne kopisikringen
    Sendt: 02-Maj-2004 kl. 00:54
Jeg er ny her. Hej allesammen. Jeg købte min første DVDrecorder idag, en Philips DVDR 70 (på prøve pt.). Såvidt jeg kan forstå er det, omend ikke helt ligetil, muligt at tage backup af en kopisikret DVD/VHS såfremt afspilleren undervejs kan bryde kopisikringen. Er der nogen der kender en afspiller med sådanne egenskaber? Er det rigtigt forstået, at recorderen i den forbindelse ikke har så meget at sige eller er der også forskel på modellerne her? Hvis der er nogen der har erfaring med en afspiller og en recorder der vil kunne udføre en backup af en kopisikret DVD, så vil jeg være taknemmelig.
Mvh. og på forhånd tak. Fed site.....
/1000
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2004 kl. 10:23

Hej 1000

Jeg har ikke umiddelbart kendskab til nogen DVD-optagere der kan åbnes, så de ignorerer kopi-beskyttelsen. Hvis der skal være håb om sådan en feature, skal det nok være en eller flere af de billige optagere fra Kina (Mustek, Yamada, Luxor, Medion). Jeg ved dog ikke om nogen af de nævnte er fri for beskyttelse.

Mht. VHS, så er det ikke alle film som er beskyttet med macrovision. Dem som ikke er beskyttet kan kopieres direkte. Men har man flere film med beskyttelse, og gerne vil kopiere dem over på en DVD-optager, så er der umiddelbart kun én vej: At investere i en boks som fjerner macrovision fra signalet.

Mht. DVD er det en tak sværere. Her er også en ekstra beskyttelse kaldet CGMS. Med DVD er der flere løsninger:

  1. Anskaf en macrovision fri DVD afspiller (fx. Scott 842 DVD/MPEG4-Player (Kodefri+Macrofri)). Ulempe: Koster typisk mindst 1000 kr.
  2. Anskaf en boks som kan fjerne både macrovision & CGMS fra selve signalet. (fx. http://www.dvdirect.net/ - vælg "macro killers" i "elektronik menu"). Ulempe: Koster ca. 900 kr. Fordel: Kan også bruges til VHS.
  3. Kopier DVD'erne på en PC med DVD brænder istedet. Ulempe: Ingen (bortset fra investering i en DVD brænder, men den bør man have aligevel). Fordel: Optimal kvalitet, mulighed for bevaring af menuer mm.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2004
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2004 kl. 12:15
Hej Lars
1000 tak for svaret. Jeg vil fluks investere i en Scott afspiller således at jeg kan tage back up af kopisikrede film. Og mon ikke den kan fungere sammen med Philips DVDR 70?
Mvh.
/1000
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2004 kl. 12:30

Hej 1000

Jo, det burde virke både med Philips og andre DVD optagere. Smile

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu