recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - lcd tv og lydudgang , (til surroundanlæg)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketlcd tv og lydudgang , (til surroundanlæg)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rasmusklump Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2005
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Emne: lcd tv og lydudgang , (til surroundanlæg)
    Sendt: 31-December-2005 kl. 12:43

 

Hej.

Jeg har set lidt på de forskellige tråde herinde, men jeg kan ikke hitte ud af hvordan man får tilsluttet sit surroundanlæg til eksempelvis Phillips 32 lcd 3320, 4320 eller 5320 - de har ikke nogen lydudgang.

På mit lille phillips surround, er der kun et scart rgb ud til tv og 2 ekstra phono lyd ind.

på forhånd tak for hjælpen.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2005 kl. 12:52

 

 Det er nemt nok, hos forhandlere kan der købes et Scartkabel som har et ekstra kabel med phonostik som der tilsluttes til anlægget. Stikket med de to kabler tilsluttes til TV.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
rasmusklump Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2005
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2005 kl. 14:51

hej Radiomanden.

Tak for det hurtige svar !

Jeg skal lige forstå det rigtigt. Det scatkabel du nævner, sættes i tv - med det normale scartstik i den ene ende og i den anden ende er der - et scartstik og 2 phonostik, hvor jeg sætter scart i anlægget, så jeg kan se dvd og de 2 phonostik i anlæggets lydindgang ??

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2005 kl. 15:02

 

 Den ende med de to kabler tilsluttes TV, og de to Phonostik tilslutte en ledig indgang på anlægget, til lyd fra TV Den anden ende af kablet tilsluttes DVD afspilleren. Til lyd fra DVD afspilleren bruges Coax eller Toslink, alt efter hvilke af disse der er på din forstærker.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
rasmusklump Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2005
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2005 kl. 15:17

Hej igen.

Jeg fik vist lige formuleret mig lidt forkert i første omgang.

Jeg vil gerne investerer i et af ovennævnte tv.  I øjeblikket har jeg et "alm."  32 widwscreen fra phillips og der har jeg sat min dvdoptager til tv'ets ene scartstik og surroundanlægget til tv'ets andet scartstik- og phonolydstik mellem tv'ets lydudgang og anlæggets lydindgang.

På den måde får jeg automatisk surround på mine dvd'er og prologic II lyd fra anlægget ved tv - film, serier mv. 

Det fungere !

Hvis jeg så køber et af ovennævnte lcd'er uden lydudgang  og vil se tv og have glæde af dolby prologic II , så er det, at jeg har brug for, at forbinde tv'ets lyd , med anlæggets lydindgang.

Hvis jeg har forstået dig rigtigt, vil det scartkabel du foreslår vel også løse mit problem ?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2005 kl. 15:28

 

 Den eneste forbindelse mellem anlæg og TV som er nødvendig, er via Phonostik på det kabel jeg har beskrevet. På den måde får du ProLogic Surround fra TV.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
rasmusklump Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2005
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2006 kl. 09:23

 

Hej igen.

jeg har et tillægsspørgsmål !!

Jeg er nok lidt tungnem, men hvis jeg har 2 scartstik på tv og har sat dvdoptageren i det ene og surroundanlægget i det andet og phonostik fra tv'ets lydudgang til surroundanlæggets lydindgang som beskrevet før i mit indlæg, - er det ikke sådan, at med et lcd uden lydudgang (phono) og med det kabel jeg har fået anbefalet, så skal jeg bruge det ene scartstik som udgang og ikke indgang ??

Så mangler jeg vel en tilslutning på tv'et til min dvdoptager ?? , altså jeg skal vel stadig forbinde surrondanlægget ( der har dvdafspiller) med tv'ets ene scartstik -" ind" for at få billede og bruge det andet scartstik på tv'et som scart "ud" for at få lyden med i det foreslåede kabel- det kan vel ikke sende begge veje på en gang ??

på forhånd tak for hjælpen.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2006 kl. 18:26

 

 Ok. Tilslut dit Surround anlæg på normal vis med et Scartkabel til Scart 2 på TV. Din DVD afspiller tilslutter du med det Scartkabel som har det ekstra kabel med Phonostik. Den ende som har Phonostik skal tilsluttes TV. Phonostikkene tilsluttes en ledig indgang på dit anlæg, så har du Stereo/ProLogic lyd  fra TV og din externe DVD afspiller på dit anlæg.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
rasmusklump Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2005
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2006 kl. 18:34

 

 

Til Radiomanden.

Tusind tak for hjælpen !!.

Så har jeg forstået det og tør godt binde an med et lcd-tv.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu