recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp: TV til soveværelset
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp: TV til soveværelset

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
larbuh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp: TV til soveværelset
    Sendt: 04-Januar-2006 kl. 13:03

Jeg vil indkøbe et TV (20 til 23 tommer) til soveværelset. Desværre kan jeg slet ikke finde anmeldelser eller erfaringer med fladskærme i dette format. Derfor vil forslag til fladskærme i denne størrelse være velkomne, men jeg vil også gerne have links til anmeldelser af den størrelse.

/Larbuh

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2006 kl. 13:18
Check evt på www.dinside.no de har en masse gode test !!

mvh L
Til top
larbuh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2006 kl. 13:53

Tak for tilbagemeldingen, men www.dinside.no tester, så vidt jeg kan se, ikke lcd-skærme som fjernsyn, men til billeder og spil. Derfor er jeg stadig lidt i vildrede.

Til top
jan0112 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-November-2005
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 125
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2006 kl. 15:33
Nå, jeg læste overskriften forkert. Jeg troede der stod: HJÆLP TIL SOVEVÆRELSET, og der havde jeg da et par råd. HE HE.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2006 kl. 15:45
Jo de tester skam en masse LCD.
Du skal ind under :
DinSide/Økonomi/Hjemmekino/flatTV-test
Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 733
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2006 kl. 16:27
mvh

Henrik
Til top
Mr Rius Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2006
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2006 kl. 18:32

personlig, så vil jeg ikke bruge mange penge på lcd\plasma skærme.

Der kommer snart et nyt produkt som hedder O/PLED .

Det er en skærm som består af en masse micro lysdioder. Canon er igang med at udvikle en printer som kan printe de skærme ud.

Man regner med at om ca 5 år så kan alm mennesker selv printe deres skærme ud, med noget blæk som i virkeligheden er små lysdioder.

Skærmene vil være så bille at producere at de ligefrem leger med tanken om at etiketten på cola flaske kan være en lille display med en lille reklame film.

O/PLED skulle have betydelig højere kontrast \ lysmætning\ opløsning osv. De skulle også gerne være meget hurtigere i skærmopdatering , og betyderig billigere at producere end alm lcd \tft \plasma \skærme

Tilbage til dit spørgsmål , så var sidste test jeg så for lcd skærm , der vandt philips skærm over de dyreste og de billigste skærme.Det var 32" skærme der blev testet dengang

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2006 kl. 21:39

Du synes ikke at 5 år er meget for at vente på en teknologi som måske aldrig bliver til noget ?

Så kunne man også vente 7 år og få et nano TV som er meget bedre end dit micro O/PLED...... .

Nå men i de 5 år kan vi andre jo nyde vores flade tv......

Til top
Mr Rius Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2006
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2006 kl. 23:09

jeg tror faktisk allerede de har lavet et 14 " O/PLED skærm

så de er nok på markedet med noget større meget snart. de 5 år, jeg skriver om , er mere ment , som det tidspunkt folk selv har de printere som kan printe skærmene.

Der jeg har skrevet om O/PLED  er mere ment som et advarsel imod at ofre et bundegård på noget , som i virkeligheden ikke er så godt endu , som det kunne være.

 

Til top
larbuh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2006 kl. 15:12
tak for tilbagemeldinger - jeg læser lige lidt på lektien!
Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 733
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2006 kl. 16:24

Hvis jeg stod og skulle overveje et 42" topmodel LCD TV til f.eks. 30.000 ville jeg måske overveje at vente de nye teknologier, men et 20" til soveværelset! Køb nu og glæd dig over dit TV de 5 (eller flere år) der går.

For der kommer til at gå mange år før de nye teknologier er udviklet, markedsført og ikke mindst nede i en pris som vi almindelige forbrugere vil betale. Tænk bare på prisen på de første plasma/LCD tv - uha og det var vel 4-5 år side. Så regn ikke med nye teknologier til "husmandspris" før om 7-8 år.

Og reelt er der vistnok mindst 3 nye skærm-teknologier som diverse firmaer arbejdet med - og hvilket bliver "standarden"?

Nej som lahan skriver køb du bare dit 20" nu. Hvis du godt vil give lidt mere for det en discount-TV'ene koster så kik på Philips 20PF5350 eller 23PF5350 - det har et rigtigt godt billede. Og så er det indbygget radio i det. Jeg vil hellere have det end noget a'la Prosonic. Det koster her i DK ca. kr. 5.200 via nettet (kr. 6.995 i butikker), men kun kr. 4.200 i tyskland. Et Prosonic 20" koster typisk ca. 3.500 til 4.000 i Bilka - så hellere et Philips fra tyskland.



Redigeret af HenrikH
mvh

Henrik
Til top
larbuh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2006 kl. 15:11

Hej, tak for kommentarer

Kender nogen butikker i københavn, hvor man kan se et Philips 20PF5320. Jeg kan overhovedet ikke finde nogen - heller ikke fra Philips egen henvisning til forhandlere...

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu