recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denver DVH-1240M
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDenver DVH-1240M

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
allankvist Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: Denver DVH-1240M
    Sendt: 26-September-2010 kl. 18:58
Jeg har netop købt denne dvd med indbygget mpeg-4 tuner og optagefunktion via usb.

Jeg ser denne tråd som generel om modellen.

Umiddlebart virker produktet rigtig fint både mht lyd og billede. Jeg har dog kun benyttet digital lydudgang og analog videoudgang.

Jeg har ikke prøvet optagefunktionen endnu da jeg ikke har nogen usb-medier at tilslutte.

Til min gru har jeg dog læst i manualen at den ligesom ældgamle optagere kun kan optage på fat eller fat 32-formaterede hd`ere eller sticks. Kan det virkelig passe?

Jeg har ærlig talt ikke tænkt mig at formatere nogen diske i disse gl formater og vil derfor høre om der kommer en ny firmware der retter op på dette.

Kan Pannen evt. oplyse om tunerdelen svarer til en af de ældre modeller eller om den er lige så ny som DMB-107HD? Denne kan jo optage på ntsfdiske
Til top
allankvist Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 19:21
Jeg vil lige tilføje at fjernbetjening selvom den ikke er særlig eksklusiv af udseende virkelig er meget intuitiv og enkelt at finde rundt på i hvert fald til de funktioner jeg har gjort brug af indtil videre.

Et andet spørgsmål; Er det muligt at optage et program og se et andet samtidigt?
Til top
allankvist Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 21:23
Pannen har svaret i en anden tråd at tunerdelen svarer til dem der sidder i DMB-105 og DMB-106
Til top
Morild Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 10:57
Bliver Firmware opdateret sammen med de øvrige modeller og hvilke formater kan man afspille på modellen?
Til top
allankvist Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Morild Morild skrev:

Bliver Firmware opdateret sammen med de øvrige modeller og hvilke formater kan man afspille på modellen?


Hvis man kan bruge samme firmware som til DMB-105 - kan man jo lukke tråden her i forhold til tunerdelen og henvise til denne tråd:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=72247&PN=11&title=fejl-og-nsker-til-denver-dmb105hd

Hvad siger Pannen til det?
Til top
jonasengedal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 08:34
Oprindeligt skrevet af allankvist allankvist skrev:

Pannen har svaret i en anden tråd at tunerdelen svarer til dem der sidder i DMB-105 og DMB-106
Har du fået MUX1 kanalerne (MPEG-2, DR1, DR2 og TV2) til at virke på DVH-1240M, i så fald hvordan?
 
I specifikationerne til DMB-105 står der specifikt at den understøtter både MPEG-4 og MPEG-2. I specifikationerne til DVH-1240M står der at den understøtter MPEG-4. Der står ikke at den understøtter MPEG-2.
Til top
krkj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Maj-2010
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 17:00
DENVER DVH-1240M kombineret DVB-T-dekoder og DVD-afspiller.
Opgraderet med firmware fra
http://www.denver-electronics.com/update-for-denver-dvh-1240m-dvbt-part/

Gratis danske kanaler (både mpeg2 og mpeg4) virker uden videre efter kanalsøgning.

Manualen nævner time-shift, og der er et menu-punkt, hvor jeg har forøget "TS-buffer" fra 5 min til 120 min.

Men hvordan får man kassen til faktisk at time-shifte?

Morten Pannen?
Anyone?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu