recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor giver Edge grå søjler i siderne??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvorfor giver Edge grå søjler i siderne??

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
CAT Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Februar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvorfor giver Edge grå søjler i siderne??
    Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 11:13
Hej med jer
 
Jeg har en Pio KRP-500M, en DVDO Edge og får signal fra Yousee. Når en udsendelse ikke kører 16:9, så kommer der grå søjler i siderne. Hvis jeg piller Edge´n fra, er søjlerne sorte.
 
Kan de ikke fjernes, således at billedet opskalleres? Eller hvordan gør jeg dem i det mindste sorte, når jeg har Edge´n tilsuttet? 
 
Når serien "Venner" kører på TV2 eller Zulu, så er det samme gældende, men her mangler også noget af teksten, som falder uden for billedet, dvs. teksten er bredere end billedet og bliver derfor dækket af de grå søjler.
 
Håber der er nogle der kan hjælpe.Clap
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 11:20
 
 Det kunne tænkes, at der ikke er indstillet til visning på 16:9 TV men til 4:3, at du får en Grå Pillarbox, er sikkert også fordi, den er indstillet til det, eller også er det bare sådan, hvilket også er bedre end hvis den var sort. Bruger aldrig Sort på TVet, det er mere skånsomt ved 4:3 at bruge en lys farve.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 11:21
Den engelske manual til TV'et beskriver opsætning af side masks på side 40 + 41.


Redigeret af bantam - 03-Oktober-2010 kl. 11:22
/lars
Til top
CAT Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Februar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Det kunne tænkes, at der ikke er indstillet til visning på 16:9 TV men til 4:3, at du får en Grå Pillarbox, er sikkert også fordi, den er indstillet til det, eller også er det bare sådan, hvilket også er bedre end hvis den var sort. Bruger aldrig Sort på TVet, det er mere skånsomt ved 4:3 at bruge en lys farve.
Jeg har indstillet alt til 16:9. Når det sker, virker billedet heller ikke som 4:3, men snarere en mellemting. Jeg troede faktisk at sort var mere skånsomt for skærmen. Som jer læser det i manualen til Edge´n (nyeste firmware), skulle man kunne indstille det i menuen "Border Level". Men jeg har stillet den på laveste niveau (00 IRE) som skulle være sort.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 12:06
 
 Sort er = ingen lys, det kan give retention på panelet, eller hvis uheldet er ude, Burn In, den risiko mindskes kraftigt ved at bruge Grå eller Hvid, eller hvad nu man vælger derimellem. Med hensyn til det andet, så er der sikkert brugere af EDGE, der har en løsning på dit problem.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af CAT CAT skrev:

Jeg troede faktisk at sort var mere skånsomt for skærmen.

Du ønsker ikke at skåne skærmen. Du ønsker at slide den lige meget over hele billedfladen, så du ikke får 16:9-billeder ødelagt af, at nogle områder af skærmen er mere slidte end andre.

Dermed må en søjlefarve, som giver samme slid som 4:3-billedet, være at foretrække.
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 13:58
Når der udsendes 4:3 udsendelser,har du så prøvet at trykke på 16:9 knappen på Edgen forneden af fjernbetjeningen?? Eller gå ind i menuen i: Aspect ratio,og ret den til panorama..Når jeg foreks. afspiller en optagelse i 4:3,så sætter jeg Boksen(Samsung)til bred og bagefter går jeg ind i Edgen og retter til Panorama...Smile  Ved ik om det kan bruges?
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
CAT Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Februar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 10:09
Tak for tilbagemeldingerne. Der er opstået et nyt spørgsmål som undre mig:
 
Sideværs rullende tekster i bunden af TV2 news (også på TV2 under morgen tv) hakker meget. Men når jeg ser samme kanal i soveværelset, hvor jeg har en billig fladskærm og analogt tv, så er der intet i vejen - teksten glider uden hakker.
 
Hvad f..... er der galt??
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 11:40
 
 Der er jo noget signalbehandling når det er Digitalt, og sker det ikke hurtigt nok, så hakker det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
CAT Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Februar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 12:39

Jeg har netop løst en stor del af hakkeriet, ved at ændre standard indstillingen i "Framerat 1:1" til at være on istedet for off. Den smule der er tilbage, kan vel evt. skyldes signalbehandlingen som "Radiomanden" siger.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu