recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor nye skal film være før BluRay forbedrer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvor nye skal film være før BluRay forbedrer?

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Men derfor kan man vel godt gå og fantaserer over, hvor dejligt det ville være hvis der faktisk eksisterede en nedre grænse for, hvad der kunne smides ud på BD. Smile I det mindste i udgivernes egen bevidsthed. Wink

Hvorfor vil du afskære andre fra at kunne se en film, som ikke lever op til mediets formåen?

Skal man så være tvunget til at købe en VHS-maskine for at kunne se de film, der ikke har tilstrækkelig billedkvalitet til at udnytte DVD- og BD-formaternes formåen?
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Hvorfor vil du afskære andre fra at kunne se en film, som ikke lever op til mediets formåen?
 
Hvem taler om at afskære nogen fra noget? Jeg synes bare, at det også nogen gange kunne være dejligt med en smule selvkritik fra udgiverne (I stedet for: Går den, så går den). Eller at der, på alle BD-udgivelser i risikozonen, på bagsiden af omslaget burde stå trykt med store typer: "ADVARSEL! Kan indeholde lavopløst billedemateriale"LOL Så alle dem, der vægter billedekvaliteten højt, dermed har mulighed for at gå i en stor bue udenom.
 
Men som sagt er det bare en hed dagdrøm, som jeg af og til hygger mig med, når jeg rigtig er i det utopiske hjørne. Eller når jeg lige har smidt ærgerlige penge ud af vinduet på en skod-udgivelse. Dead

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Skal man så være tvunget til at købe en VHS-maskine for at kunne se de film, der ikke har tilstrækkelig billedkvalitet til at udnytte DVD- og BD-formaternes formåen?
 
VHS-maskine? Hehe. Nej, nej. Hvad  skulle der dog være i vejen med video-CD? Wink


Redigeret af musicus - 11-Oktober-2010 kl. 12:22
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu