recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VHS PAL OG VHS NTSC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVHS PAL OG VHS NTSC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2004
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Emne: VHS PAL OG VHS NTSC
    Sendt: 05-Maj-2004 kl. 00:56
Hej
Jeg er ved at overføre mine mange Frank Sinatra VHS-bånd til DVD via Philips DVDR70. Nogle af mine bånd er optaget i det europæiske PAL VHS-format og andre re optaget i det amerikanske NTSC VHA-system. Jeg har ingen problemer med at overføre hevrken PAL eller NTSC båndene - alstå når det gøres på selvstændige diske. Men når jeg overfører en udsendelse i PAL og på samme disk vil overføre en ny udsendelse bagefter i NTSC, så går det galt og DVdrecorderens display viser "PAL". Er der nogen der ved om det bare ikke kan lade sig gøre at blande udsendelser i PAL henholdsvis NTSC på samme DVD+r? Eller hvorledes kan jeg løse dette problem?
På forhånd mange tak - det vil være en stor hjælp.
Mvh
/1000
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2004 kl. 10:00
Kort sagt: du kan ikke blande PAL og NTSC optagelser på samme disc. Er du først startet med PAL-optagelser skal resten også være i PAL-format. Og omvendt.
Til top
1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2004
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2004 kl. 10:20
hej stampe
tak for hjælpen. ved du om de optagelser jeg laver fra pal-bånd over til dvd+r også kan afspilles i fx. USA på deres DVdafspillere?
Mvh
/1000
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu