recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optisk Kabel forsinkelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOptisk Kabel forsinkelse

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2006 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af tweeter tweeter skrev:

davs med jer :P og mange tak for jeres indlæg..

det er det sorte optisk digital kabel.. ikke Coax.. det er den eneste enhed der er tilsluttet digitalt til forstærkeren.. og er ikke tilsluttet forstærkeren ellers.. må prøve at se rundt omkring om der er nogen der har coax jeg kan låne og prøve med... men skal alligevel snart ha Cerwin Vega og Nad reciever såå men kunne jo være rart at høre noget god lyd indtil der ;)

Velbekomme.

Glæd dig til du får NAD'en, den vil nok gøre det hele en klasse eller to bedre. Og muligvis hurtigere på det her punkt. Min Sony receiver gør det på brøkdele af et sekund.

PS: Jeg læste lige Otto's svar, og det med lock eller ej tror jeg er forklaringen. (Altså at din afspiller ikke sender et tomt signal ud i pauser, men slår digital bitstrøm fra og til).
Og er det forklaringen, vil coax kabel i stedet for optisk hverken gøre fra eller til.



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7881
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2006 kl. 11:09

Ok - jeg er med nu - med hensyn til at bruge "almindeligt" phono lyd kabel på samme måde som et "digital elektrisk/coaxialt lydkabel".

Men selvfølgelig - hvis man før har brugt analog lydindgang og går over til at bruge digital lydindgang - fra digitalt medie som DVD, bør der være en forbedring i lydkvalitet.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
tweeter Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2006 kl. 12:51
heh håber egentlig lidt det er forstærkeren der er dårlig i det her tilfælde.. for vil da helst ha det til at køre godt når den søde NAD kommer :) er der nogen der ved om man kan stille på noget for at få den til at sende signal hele tiden.. har desværre ikke andre enheder der kan køre på digital optisk kabel! øv øv
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2006 kl. 13:35

Oprindeligt skrevet af tweeter tweeter skrev:

...om man kan stille på noget for at få den til at sende signal hele tiden

Næppe. 

Forresten, jeg fik vist kaldt din recorder en "afspiller" tidligere, så jeg håber ikke, den eller dens ejer blev fornærmet... 

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
tweeter Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2006 kl. 09:03

jeg kan love dig for at """""optageren""""" er .. måtte tage alle stik fra og sidde og kramme den igår.. så har ikke fået sovet meget i nat :D

 

Spøg til side... jeg siger mange tak for svarene.. og lader jo til vi ikke kan gøre sååå meget ved min seje lydsituation... kanont forum som har overrasket mig.. troede det var rimelig dødt og så får jeg lige under 20 besvarelser.. FEDT  

 

Hygge der ;)

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2006 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af tweeter tweeter skrev:

jeg kan love dig for at """""optageren""""" er .. måtte tage alle stik fra og sidde og kramme den igår.. så har ikke fået sovet meget i nat :D

 

Oprindeligt skrevet af tweeter tweeter skrev:

Spøg til side... jeg siger mange tak for svarene.. og lader jo til vi ikke kan gøre sååå meget ved min seje lydsituation... kanont forum som har overrasket mig.. troede det var rimelig dødt og så får jeg lige under 20 besvarelser.. FEDT  

Ja, . Her er langtfra dødt, nederst t.h. kan du se, hvor mange der er online og før du logger på endda også hvem i bunden. Stol dog ikke på mig - jeg logger ikke altid ud, for så finder jeg noget nyt at blande mig i og skal logge ind igen alligevel... 

Oprindeligt skrevet af tweeter tweeter skrev:

Hygge der ;)

I lige måde.

Skriv evt. om hvordan det ser ud med forsinkelse eller ej, når du har fået din...(nu må jeg gøre mig umage...) Philips HDRW 720/02 DVD-optager sat til den NAD receiver, du får.



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu