recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Både Canal Digital og Viasat på samme fjernsyn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBåde Canal Digital og Viasat på samme fjernsyn

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
sapi100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-December-2007
Status: Offline
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Emne: Både Canal Digital og Viasat på samme fjernsyn
    Sendt: 13-November-2010 kl. 12:36
Hvis du skal have out of box ,så skal du have en box fra hver udbyder.Jeg vil kalde dem amputeret boxes.
Hvis du skal have en box til begge skal du søge for åben linux box som Dm eller Vu+.
(Eneste der ikke vil virke er Viasat HD kanaler).
Kun intern eller ekstern kortlæseren skal aktiveres ikke anden.


Til top
astrolux Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-November-2010
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2010 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af sapi100 sapi100 skrev:

Selvom boxen ikke er godkendt kan den jo godt virker til de nævnte udbyder.
 
Javel, men jeg troede at det så betød meget af det med download af diverse sofware osv. som beskrevet i de foregående indlæg. Mener du at der findes forskellige bokse, frit tilgængelige på markedet, som man direkte "ud-af-æsken", kan sætte f.eks. Viasat kortet i og så vil den kunne dekode Viasats kanaler (og tilsvarende med CD's HD kanaler). Hvis du kender nogen der kan det, må du meget gerne henvise til nogen af dem, f.eks. med et navn eller et link.
 
S.Jensen, Vejle
Til top
sapi100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-December-2007
Status: Offline
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2010 kl. 11:39
Selvom boxen ikke er godkendt kan den jo godt virker til de nævnte udbyder.

Til top
astrolux Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-November-2010
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2010 kl. 10:47
Jeg takker meget for de input jeg har fået og som jeg har set på og jeg må sige at det fik mig til at se på hhv. CD's og Viasats hjemmeside for hvilke bokse der kan bruges, dvs. hvilke der er godkendt af dem hver i sær, for i første omgang at finde nogle bokse der kan bruges og som kan det jeg leder efter.
 
Og mellem de bokse der er godkendt, står bla. Humaxen som jeg har og har brugt til Viasat og Forcen som jeg har brugt til Canal Diital. De står under Digitale bokse, men uden betegnelsen HD og det gælder for de fleste af de bokse der fremgår af listerne. Jeg formoder at det kun er dem med HD som en del af modelbetegnelsen, der kan vise HD kanalerne. Er det en korrekt antagelse ?
 
For Viasat vil jeg jo alligevel ikke se HD kanaler (som Radiomanden påpegede i det første indlæg kan det jo også kun ske via deres egen HD boks) og derfor kan jeg formentligt vælge en hvilken som helst af de bokse der fremgår af listen og vel i grunden også beholde den Humax jeg har.
 
Humaxen har jeg haft i mange år og den har ikke fået nogen opdateringer i rigtigt langt tid. Den finder ikke nogen når jeg søger, så helt up-to-date vedr. Digitalt tv kan den vel ikke være. Jeg går derfor ud fra at det kan betale sig at anskaffe en nyere boks, men hvilken af dem skal jeg i givet fald vælge. Er der nogen af jer det vil anbefale en af dem Viasat har på listen: http://www.viasat.dk/Kundeservice/Digital-TV-box-–-Problemer-med-din-box-Viasat-hjalper-dig/menu-id-129.html
 
 
 
S.Jensen, Vejle
Til top
sapi100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-December-2007
Status: Offline
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2010 kl. 18:10
Vu+ Duo eller DM800HD SE har 2 kortlæser.
Den gammle HD800HD har kun en kortlæser,her skal du bruge en Smargo til at læse den anden kort.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2010 kl. 16:44
Metoden med Dragon CAM er beskrevet her..
men det er spørgsmålet om den stadig er aktuel...
 
Med hensyn til udbuddet af kanaler og en løsning med kun en boks...

Kunne IPTV fra TDC Home Trio ikke være en mulighed, her kan man få viasat kanalerne plus mange andre???
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2010 kl. 16:25
 
 Nej VU+ og de øvriger er jo ikke på listen da de ikke er godkendte af udbyderne. Dragon Cam kan som skrevet tilpasses til Viasat, så hvis man kender til Linux, er det muligt at lege med dem. Cam til Canal Digital er lige til at få hos deres forhandlere, da der er godkendte TVer til  udbyderen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
astrolux Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-November-2010
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2010 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Udbyder modtagere er til udbyderne ikke andet. De kan måske bruges til FTA, men ikke andre udbydere.
 
Ja, ok. Så bliver det altså 2 bokse som jeg allerede har. Nu skal jeg så bare finde nogle nye der er Ok. HDTV boksen fra CD virker fint nok, men man kan ikke selv bestemme rækkefølgen af Favoritkanalerne og dens Tekst-tv kapacitet er utrolig dårlig. Og Humaxen er ikke meget bedre.
 
Så nu er spørgsmålet hvilke(n) boks(e) jeg skal anskaffe. På hhv. CD's og Viasats hjemmeside kan man se lister over godkendte Satbokse, og dels er der ingen der overlapper (altså ingen der kan bruges af både CD og Viasat) og dels er de der omtales meget i dette forum (VU+ og DM) slet ikke på listerne. Vil du mene at jeg bør afholde mig fra at anskaffe f.eks en VU+ og rent holde mig til de mærker og modeller de hver især angiver som godkendte ?
 
Jeg er jo ikke ekspert men hvis det reelt kun handler om at hente hente noget software ned og installere på en boks for at den f.eks. kan bruges med Viasat kortet eller med CD kortet, så tror jeg nok jeg kan finde du af det, evt. med hjælp fra nogen af eksperterne på dette forum, men vil det i givet fald være en holdbar løsning ?
 
Du omtalte "Dragon Cam", og jeg formoder at det er noget af det software der tales om at man kan hente ned installere. Er det noget almindeligt tilgængeligt og accepteret, der er til at gå til for almindeligt mennesker som mig ?
 
S.Jensen, Vejle
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2010 kl. 15:10
 
 Udbyder modtagere er til udbyderne ikke andet. De kan måske bruges til FTA, men ikke andre udbydere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
astrolux Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-November-2010
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2010 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Så er der også lige deres kodning som jo er NDS, og sådanne Cams kan ikke købes. Så man skal selv ligge og rode med f.eks et Dragon Cam.
 
ja, det lyder lidt bøvlet og som om det er noget der ikke ligger lige for.
 
Men hvad hvis man ser på det den anden vej: Altså anskaffer en boks der er godkendt af Viasat. Vil der være en af dem der samtidig kan bruges til CD's kanaler ved hjælp af et at de CA moduler man kan få ?
 
 
S.Jensen, Vejle
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2010 kl. 14:46
 
 Så er der også lige deres kodning som jo er NDS, og sådanne Cams kan ikke købes. Så man skal selv ligge og rode med f.eks et Dragon Cam.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
astrolux Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-November-2010
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2010 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Du kan ikke erstatte en Viasat modtager med en ikke godkendt hvis du vil se HD kanalerne.
 
Hej Radiomanden,
 
Nej, det er jeg klar over, men jeg abonnerer alligevel ikke på Viasats HD kanaler. Jeg synes det er for dyrt i forhold til de få de har.
 
 
S.Jensen, Vejle
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu