recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny forstærker. Denon godt valg?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy forstærker. Denon godt valg?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2010 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Tak for svarene. Synes bare Denon har jeg hørt så godt om. Den er nu også pænere ;)


Denon er ganske gennemsnitligt, hverken mere eller mindre.

Men dit køb af ny forstærker vil ikke ændre meget for dig rent lydmæssigt. Du vil måske være mere "glad indvendig" ved købet, men det giver dig intet og med den udvikling der er på surround, kan du let risikere at din forstærker er forældet, når du har fået købt resten af udstyret der kan udnytte de fordele der er i en moderne gennemsnitlig reciever af i dag.

Bedre lydende højttalere vil derimod give dig et kæmpe løft her og nu.

Personligt går jeg og overvejer om ikke disse ville gøre det godt i mit setup:
http://www.dba.dk/qln-612-3-vejs-smaa-brugsm/id-69759436/

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 15:45
Denon er en aldeles glimrende receiver/forstærker, lad ikke andre bilde dig andet ind Smile 

Det er ikke blot at pege på et forstærker mærke og derefter påpege, hvorvidt det er godt, middelmådigt eller dårlig.

Både Denon og Onkyo har lige siden lossless formaternes fremkomst bevist, at de gang på gang indtager de øverste positioner i diverse test. Jeg har selv været ejer af en Denon 2308, 2808, 3606 og er indehaver nu, at en 3808'er. At jeg har valgt Denon skyldes ikke mindst, at jeg godt kan lide kombinationen Denon og B&W, som frembringer en lyd, jeg præference mæssigt synes om. 

Dernæst har ingen af modellerne skuffet mig, mht. kvalitet, features og ikke mindst robusthed, hvor der aldrig har været ét problem, der krævede tilkaldelse af assistance. Eneste klagepunkt er Denons ofte forfærdeligt teknisk formulerede manualer, som ikke er særligt brugervenlige.

Jeg køber aldrig et apparat, uden på forhånd at gennemtæske anmeldelser verden over og Audioholics, Hometheaterforum, WhatHiFi, TechRadar etc.

Denne anmeldelse fra Ljud og Bild i Sverige i 2008, var også medvirkende til mit sidste valg. At jeg ikke vælger Onkyo, er således ikke fordi jeg anser Onkyo for værende et dårligt valg, men der skal efterhånden præferencemæssigt en del for at flytte mig, når jeg historisk ikke har noget at brokke mig over.

Valg af receiver er ikke en entydig kunst, men så absolut subjektivt betinget af egne præferencer omkring lyd. Kan kun anbefale demoer af medbragt materiale, som man kender på forhånd og så vurdere forskellen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu