recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Airport express funktion?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAirport express funktion?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Emne: Airport express funktion?
    Sendt: 02-Januar-2011 kl. 17:00
Hej.

Da jeg efterhånden har en del musik på min laptop som jeg gerne vil spille over anlægget, overvejer jeg at købe en airport express, men jeg er usikker på hvordan den virker.

Jeg har i forvejen en ganske almindelig trådløs router som jeg bruger til at få internetforbindelse fra laptoppen med.

Den trådløse router står ikke i nærheden af anlægget og jeg vil helst være fri for at trække kabler fra routeren og ind i stuen, hvor anlægget står.

Hvis jeg køber en airport express og forbinder den med optisk kabel til recieveren, kan jeg så sætte det op sådan at jeg streamer musik trådløst fra min laptop over den almindelige router og trådløst videre til airport og derfra ind i surround recieveren?

Laptop > trådløs til router i soveværelse > trådløs til airport > ind i surround reciever

MVH
tvkartoffel
Til top
RasmusW Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2010
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2011 kl. 18:39
Ja, det er korrekt :)
Til top
Henrik Nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 424
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2011 kl. 19:36
Det er lige præcis ideen med den Wink

Du skal bare være opmærksom på, at du er tvunget til at bruge iTunes, eller en medieafspiller hvor der findes et plug-in der gør den i stand til at snakke med AirPort Express'en.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2011 kl. 19:48
OK.

Tusind tak Smile

Lige et tillægsspørgsmål:

Jeg har en wd tv live med en harddisk tilsluttet. PÅ min laptop (win 7 har) jeg mappet disken så jeg kan tilgå den som en netværksharddisk. Hvis jeg nu lægger musikken over på netværksdisken vil jeg så stadig kunne bruge itunes på laptoppen til at bestemme hvad der kommer ud højttalerne i stuen?

Det lyder måske lidt som at gå over åen efter vand, da wd td live jo også kan spille musik og allerede er tilsluttet anlægget. Jeg synes bare at betjeningen via et tv og den begrænsede funktionalitet er for ringe på wd tv live.

MVH
tvkartoffel


Redigeret af tvkartoffel - 02-Januar-2011 kl. 19:53
Til top
RasmusW Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2010
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2011 kl. 20:01
Ja, så længe du bruger din PC/Mac og iTunes. Du skal bare have lagt dit iTunes bibliotek med alt musikken over på den eksterne disk. Du kan da starte med at afprøve dette - streaming fra iTunes (om så musikken ligger lokalt på din maskine eller på en ekstern disk eller netværksdrev) skal nok fungere.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2011 kl. 20:11
du er overhovedet ikke tvunget til at bruge Itunes.

Airfoils er en god mulighed, den kan afspille lyd over Airporten fra de fleste applikationer.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2011 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af RasmusW RasmusW skrev:

Ja, så længe du bruger din PC/Mac og iTunes. Du skal bare have lagt dit iTunes bibliotek med alt musikken over på den eksterne disk. Du kan da starte med at afprøve dette - streaming fra iTunes (om så musikken ligger lokalt på din maskine eller på en ekstern disk eller netværksdrev) skal nok fungere.


Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener.

Nu har jeg kopieret musikken over på den eksterne disk. Dvs jeg har nu en netværksdisk med musikken på og jeg har installeret itunes på laptoppen og tilføjet mappen med musikken i itunes.

Itunes har fundet musikken og jeg kan spille den så den kommer ud af laptoppen. Så langt så godt.

Det er lidt uklart hvad du mener med at streaming fra itunes. Mener du streame fra netværksdisken til laptoppen?


@ Rasmus
Jeg tror foreløbig jeg holder mig til itunes. Når det kommer op at køre kan jeg altid eksperimentere med andre afspillere. - Sandt at sige er jeg ikke helt vild med itunes.

MVH
tvkartoffel


Redigeret af tvkartoffel - 02-Januar-2011 kl. 21:00
Til top
RasmusW Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2010
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2011 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

 
Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener.

Nu har jeg kopieret musikken over på den eksterne disk. Dvs jeg har nu en netværksdisk med musikken på og jeg har installeret itunes på laptoppen og tilføjet mappen med musikken i itunes.

Itunes har fundet musikken og jeg kan spille den så den kommer ud af laptoppen. Så langt så godt.

Det er lidt uklart hvad du mener med at streaming fra itunes. Mener du streame fra netværksdisken til laptoppen?

Ok, det var streaming fra iTunes til AirPort Express jeg mente. Men det lyder til at du har styr på iTunes delen - når du får sat en AirPort Express op, så kommer der et ikon i nederste højre hjørne i iTunes, hvor du kan vælge at afspille musikken på en eller flere AirPort Express/Apple TV og/eller din PC samtidig.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2011 kl. 21:15
COOL.

Tak for hjælpen. Nu er det rimeligt klart hvordan det virker. Ville lige være sikker inden jeg bestiller en en airport.

MVH
tvkartoffel
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2011 kl. 21:23
Airfoils er en lille applikation, som tagger sig til andre applikationer.. f.eks. kan du vælge med airfoils at lyden fra Winamp, eller WMedia player eller VLC skal afspilles over din airport..

men Itunes er også en fin klient.. kan personligt godt lide Airfoils, for så kan jeg let tagge den til DR P3´s netradio.

Men efter iphone kan smide lyd direkte ud, og man kan bruge radio apps over den, så er det ikke så relevant længere.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu