recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan kommer jeg videre?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvordan kommer jeg videre?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan kommer jeg videre?
    Sendt: 05-Januar-2011 kl. 16:35
Hej

Jeg kunne rigtigt godt bruge nogle ideer til hvordan jeg kommer videre med mit media system. Mit system består af:

Stue
  • TV
  • Receiver (HK3490)
  • Højtalere
  • HTPC (Ion, XBMC)
HTPC'en styres af en logitech harmony (gør alt andet også).  I soveværelset har jeg så også 2 højtalere samt en pc skærm. Skærmen er sat til media centeret i stuen og højtalere til receiveren i stuen på zone 2. 
Har en ir modtager (usb til htpc) i soveværelset også samt en noname fjernbetjening. Når jeg skruer op på fjernbetjeningen i soveværelset går det så igennem htpc'en og en ir transmitter sender så til receiveren (sørger også for at tænde/slukke). 

Jeg er ikke 100% tilfreds med løsningen i soveværelset da den jo ikke er uafhængig af stuen og kunne egentlig også godt tænke mig at kunne høre musik i køkkenet (det musik jeg har på htpc'en), både synkroniseret med stuen og soveværelset og uafhængigt. 

Det er jo lidt a lá sonos/squeezebox men gider bare ikke have en separat løsning til musik nu hvor xbmc klare det så fint. Så vidt jeg ved kan hverken sonos og/eller squeezebox styre en tredjeparts receiver/forstærker. 

Nogle ideer?
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2011 kl. 23:14
Hmm, hvad en ion maskine til soveværelset? Det kunne fx. være en af de fikse små bokse fra Zotac, denskal bare have en ramklods og en usb stick med xbmc live, så er den i luften og fungerer uafhængigt af maskinen i stuen.

Til køkkenet kunne du benytte en ældre asus eee netbook, den behøver ikke have ion da den ikke skal tumle grafik, men kun musik. Netbooks i den kaliber fås helt ned til 8-900 kroner i den blå avis og det vil muligvis være praktisk med skærm, taster og mus til at vælge musik.
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 08:03
Tror jeg skal testet Multi room audio pluginet til xbmc til at starte med så vender jeg tilbage :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu