recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til køb af centerhøjtaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til køb af centerhøjtaler

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
resurrection Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til køb af centerhøjtaler
    Sendt: 20-Maj-2004 kl. 00:50

HJÆLP ØNSKES!!

Min "kære" kone mener jeg skal udskifte min centerhøjtaler! Jeg har en Kef 100 som spiller ganske udmærket. Problemet er bare, at hun synes den er for stor....altså højtaleren

Så kommer problemet: Den skal være designmæssigt "pæn" at se på, gerne ikke for dyb, skal spille godt og gerne kunne hænge på væggen

Jeg har - desværre - et par Audio Vector fronthøjtalere, designet til at hænge på væggen, og overvejer at bruge en af disse som center, men når det ikke er en decideret centerhøjtaler er det vel en knap-så-god løsninger, eller hvordan?

/Martin

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2004 kl. 10:16

Hej Martin.

Det er ikke nogen god ide at bruge en ikke magnetisk skærmet højttaler som center, udstrålingen vil lave forkerte farver på skærmen, og skade billedrøret så det skal afmagnetiseres. En center højttaler skal jo være tæt på TVet for at give den rigtige virkning.

Så når nu du skal, så køb en ny. Jamo har gode produkter. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
wamsler Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2004 kl. 16:09
Har også en kef model 100 og er kanon glad for den, kig evt i hifiklubben.dk de må da have en design center, husk din nye center helst skal have samme lyd som resten af dit anlæg.
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2004 kl. 08:34
Køb en kef coda 80,er ikke særlig stor men lyder kanon godt,er godt nok ret dyr(ca 1500 på nettet)men helt sikkert pengene værd.
Til top
piloten Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2004 kl. 10:08

Hej

Gør dig selv de tjeneste at prøve System Audios 710AV eller 720AV. Det bliver ikke meget bedre til den pris/størrelse.

Med venlig hilsen

Piloten

Pio LX5090H(isf), Onkyo TX-NR905, Oppo BDP-83m.chip,Yousee 3126, PS3 250, System Audio 1750, 720AV, 705, Sub175
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu