recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips vs Samsung LCD kvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips vs Samsung LCD kvalitet

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Poteen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Emne: Philips vs Samsung LCD kvalitet
    Sendt: 02-Februar-2006 kl. 15:36

Hejsa,

Jeg har længe været på udkig efter et nyt fladskærms tv, og har egentlig endt med at udvælge Samsungs LE40M61B. Jeg var dog lige nede i Fona for at se fjernsynet live, men ved siden af det hang et Philips PF9966 (dog i 32"), og hold da helt op Samsung falmede.. Af alle de fjernsyn jeg har kigget på har jeg aldrig set noget mere flydende og flot at se på som det Philips. Problemet er bare at jeg VIL op i mindst 40", og så vidt jeg ved er Philips ikke kommet med ovenstående model i større en 32" - altså ud i butikkerne, for jeg kan godt finde modellen på Philips hjemmeside.

Mit spørgsmål er om der er nogen der ved hvornår de kommer i handlen (de større modeller), og om Samsung evt. har et par nye skud på stammen inden for nærmeste fremtid med et lige så dejligt panel som Philips?

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2006 kl. 15:47

Hej Poteen

Det er vist ikke så enkelt. Det kan også være 32" TV'et så bedre ud, alene fordi billedet ikke var forstørret op til 40".

LG/Philips laver vist selv 32" paneler. Mens Samsung vist endnu har været eneste producent af 42" paneler.

Jeg ved ikke hvilket panel der sidder i Philips 9966, men det kan meget vel være fra LG/Philips fabrikken. Hopper du så op i den helt store Philips LCD (42PF9830 - som godt nok lige er trukket ud af markedet igen) så er det sansynligvis et Samsung panel istedet.

Og så kan det aligevel ikke sammenlignes. For 42" panalerne er vist en nyere generation end 40" panelerne, og nå ja: Panelet er blot en del af det som udgør et TV. Ofte er det mindst lige så vigtigt hvordan elektronikken håndterer de forskellige inputs og skalering.

Det jeg egentlig ville sige - inden jeg fik roddet mig ud i den lange forklaring - var at du må bruge øjnene som du allerede har gjort. Selvom du har fundet en 32" model du kan lide, er det ikke sikkert du kan lide den tilsvarende 40" - eller måske kan du bedre lide 40" modellen. Der kan være en del forskel.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Poteen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2006 kl. 15:53

Hej Lars,

Tak for det hurtige svar.

Jeg tænkte godt lidt over om det kunne være pga størrelsesforskellen, og lad os bare sige at kvaliteten måske var nogenlunde den samme taget størrelsen i betragtning, men det der virkelig gjorde forskellen var hvor flydende billedet var.
Det var lidt som første gang man så et 100Hz fjernsyn. Det var tydeligt at Philips tv'et havde en meget højere "frames pr seconds" (hvis man kan bruge det udtryk). Der hang jo også en masse andre 32" fjernsyn, men ingen havde et ligeså flydende billede.

Har du en forklaring på hvad det evt. har været der har gjort billedet så levende/flydende, og er det noget der vil/kan blive implementeret i de større modeller på sigt?



Redigeret af Poteen
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2006 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Poteen Poteen skrev:

Hejsa,

Jeg har længe været på udkig efter et nyt fladskærms tv, og har egentlig endt med at udvælge Samsungs LE40M61B. Jeg var dog lige nede i Fona for at se fjernsynet live, men ved siden af det hang et Philips PF9966 (dog i 32"),

Hvis du vil se et endnu bedre billede så tag et kik på enten:

32PF9830 eller 37pf9830, de er lige en generation nyere end den 9966 du har kikket på.

Til sommer vil de nye modeller komme (pf9831D), med nye teknologier samt til lavere priser.

Til top
Jesper.wind Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2006 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af Poteen Poteen skrev:

Hejsa,

Jeg har længe været på udkig efter et nyt fladskærms tv, og har egentlig endt med at udvælge Samsungs LE40M61B. Jeg var dog lige nede i Fona for at se fjernsynet live, men ved siden af det hang et Philips PF9966 (dog i 32"), og hold da helt op Samsung falmede.. Af alle de fjernsyn jeg har kigget på har jeg aldrig set noget mere flydende og flot at se på som det Philips. Problemet er bare at jeg VIL op i mindst 40", og så vidt jeg ved er Philips ikke kommet med ovenstående model i større en 32" - altså ud i butikkerne, for jeg kan godt finde modellen på Philips hjemmeside.

Mit spørgsmål er om der er nogen der ved hvornår de kommer i handlen (de større modeller), og om Samsung evt. har et par nye skud på stammen inden for nærmeste fremtid med et lige så dejligt panel som Philips?

Hej

Dels har du nok oplevet at 32" vs 40" på tæt hold, vil give dig en oplevelse af STOR forskel.

Dels, skal du være opmærksom på, om du rent faktisk har set på et Samsung i 61 serien og ikke 51 serien, som er den type de fleste FONA butikker har. (har selv prøvet at få en 51 vist som 61, i en Fona selvom jeg sagde det skulle være "prisvinderen")

Mvh.

Jesper

 

Til top
per34 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Januar-2004
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2006 kl. 15:31

Hej Lars.

Du skrev:

Hopper du så op i den helt store Philips LCD (42PF9830 - som godt nok lige er trukket ud af markedet igen) så er det sansynligvis et Samsung panel istedet.

 

Kender du grunden til at Philips 42PF9830 er taget ud af markedet?

MVH. Per

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2006 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af per34 per34 skrev:

Hej Lars.

Du skrev:

Hopper du så op i den helt store Philips LCD (42PF9830 - som godt nok lige er trukket ud af markedet igen) så er det sansynligvis et Samsung panel istedet.

 

Kender du grunden til at Philips 42PF9830 er taget ud af markedet?

MVH. Per

Hej

I følge denne tråd er det trukket tilbage p.g.a. vedvarende problemer med apperatet

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=35016&P N=3

Det skulle være muligt at få en billigere model 42pf9730 som har en panel med mindre opløsning.

Håber dog problemet bliver løst når de nye modeller kommer til sommer.

Til top
Poteen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2006 kl. 18:42

Oprindeligt skrevet af Jesper.wind Jesper.wind skrev:

Hej

Dels har du nok oplevet at 32" vs 40" på tæt hold, vil give dig en oplevelse af STOR forskel.

Dels, skal du være opmærksom på, om du rent faktisk har set på et Samsung i 61 serien og ikke 51 serien, som er den type de fleste FONA butikker har. (har selv prøvet at få en 51 vist som 61, i en Fona selvom jeg sagde det skulle være "prisvinderen")

Mvh.

Jesper

 

Hej Jesper, det var helt sikkert 61 modellen.

Tak for svarene - jeg vil afvente situationen lidt. :)

Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2006 kl. 20:58

Jeg kan klart anbefale følgende modeller:

JVC LT-37S60

JVC LT-37M60 - verdens første LCD med Clear Motion Drive

JVC LT-40S70 - lanceres i Danmark i marts måned, med 2 x HDMI ind og Dynapix HD billedteknologi, som er 6. generation fra JVC

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2006 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

Jeg kan klart anbefale følgende modeller:

JVC LT-37S60

JVC LT-37M60 - verdens første LCD med Clear Motion Drive

JVC LT-40S70 - lanceres i Danmark i marts måned, med 2 x HDMI ind og Dynapix HD billedteknologi, som er 6. generation fra JVC

Hvad er  Clear Motion Drive ?

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu