recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung LE32M61B - Audio Out?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung LE32M61B - Audio Out?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung LE32M61B - Audio Out?
    Sendt: 02-Februar-2006 kl. 16:37

Jeg er så småt begyndt at kigge mig om efter en fladskærm og er brændt varm på Samsung LE32M61B.

Men ifølge specifikationerne på bla. Samsungs hjemmeside, så har dette TV ikke Audio Out bøsninger. Kan det passe? Jeg vil da nødig undvære muligheden for at høre TV-lyden på surround-anlægget.

Er her en ejer af dette TV der kan be/afkræfte ovenstående? Og i det hele taget sige noget godt/skidt om TV'et generelt?

Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2006 kl. 17:26

Hej

Jeg har godt nok LE40M61B og den har Audio out og det har LE32M61B også da det er det samme tv på nær størrelsen, min søster har LE32M61B og hun har også audio out på hendes tv.

Bare download manualen og se på side 5.



Redigeret af klander
Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2006 kl. 19:04

 

 Hvis et TV ikke har Audio Out, så er der en løsning, det er muligt at købe et Scartkabel med Audio Out, det er et standard kabel hvor der på det ene stik er et kabel med to Phonostik, den ende af kablet med Phonostik sættes i TVet, og Phonostkkene til Reciveren, og så har du lyd fra TV.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2006 kl. 19:34

OK

Jeg har downloadet manualen og set at der (naturligvis) er Audio Out.

Tegningen over tilslutninger fører mig til næste spørgsmål. Jeg plejer at se DVD via SCART/RGB på mit nuværende TV.

Men Samsung-TV'et har også Component IN (Pr Pb Y) 

 - er det bedre? Og er det disse man bruger til Progressive Scan, som min DVD-afspiller har?

 

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2006 kl. 19:57

Hej JFL

Almindelig component kan være bedre end RGB, men sædvaneligvis er det samme kvalitet. Component med progressive scan kan være bedre, ved visning af DVD. Men det afhænger af hvor god DVD-afspilleren er til at lave det signal.

Men SCART er mere bekvemmeligt, ihvertfald til en recorder. Pga. styresignalet, som får TV'et til at vælge AV indgangen når man aktiverer recorderen. Det kan component (eller HDMI) ikke.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu