recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Elgiganten: 1 mdr rep er helt i orden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketElgiganten: 1 mdr rep er helt i orden

 Besvar Besvar Side  <1 789
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2011 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af netsat_99 netsat_99 skrev:

(som ved domspraksis er defineret til ca. 3 uger med mindre udefra kommen omstændigheder umulig gøre det - force majeure)
 
Jeg er enig i alt hvad du siger, bortset fra dette.
Til top
netsat_99 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2011 kl. 17:41
Domspraksis skal jeg finde på mandag. Jeg har ikke adgang til Thomson online hjemme.

Til top
Simon, TC Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2011 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af netsat_99 netsat_99 skrev:

Simon TC, Henrik B, med flere.

Det undre mig meget, at i prøver at udlægge købeloven, som en lov der skal beskytte forhandleren - det er det ikke. Den skal beskytte køberen.



 
Er du rar at vise mig, hvor jeg har udlagt det sådan?
Tape Connection MKII
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2011 kl. 18:30
Jeg har lige haft en næsten 2 år gammel computer til reparation hos MM-Vision.
Vi sendte den torsdag, fredag eftermiddag fik vi en opringning fra firmaet at de havde skiftet grafikkortet til et bedre uden beregning.
Den blev afsendt samme dag og vi havde den mandag.
Og de betalte portoen begge veje.

Sådan kan det også gøresThumbs Up
Ning
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2011 kl. 18:49
Undskyld for off topic. Men Otto vil du se din PM fra mig idag? Smile

Til top
Simon, TC Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2011 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Jeg har lige haft en næsten 2 år gammel computer til reparation hos MM-Vision.
Vi sendte den torsdag, fredag eftermiddag fik vi en opringning fra firmaet at de havde skiftet grafikkortet til et bedre uden beregning.
Den blev afsendt samme dag og vi havde den mandag.
Og de betalte portoen begge veje.

Sådan kan det også gøresThumbs Up

Godt at høre når der også er nogle GODE oplevelser Clap
Tape Connection MKII
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2011 kl. 09:37
Der er desværre også det faktum at der de sidste 10 år er uddannet væsentligt færre teknikere i branchen. Og fænomener som barsel, orlov og sygdom spiller jo også sommetider ind på rep. tiden. Og værksteder ringer jo ikke bare efter en vikar! Confused 
Til top
jcmoey Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Juni-2011
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 13:57
Det er meget fint at vi kan sidde her på dette forum og diskutere hvad vi mener er indenfor rimelig tid, og hvad vi ikke mener er indenfor rimelig tid. Sagen er bare den, at dette afgøres i den enkelte sag af diverse jurister, og ikke af butiksansatte og kunder.
 
I denne sag er det Nordisk Film der står for al reklamation vedr. PS'ere, og deres "normale" service tid er de 21 ARBEJDSDAGE. Og jeg skriver arbejdsdage med caps, fordi det netop er arbejdsdage, og ikke bare 3 sammenhængende uger der tales om. Sælger er rimelig bundet af hvad producenten har/tilbyder af servicerutiner. Og man kan ikke sammenligne servicerutiner på forskellige slags produkter.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 789
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu